logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۰۸۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج رسانه در گفت‌وگو با موج رسا:

حل مشکلات کشور در گرو حضور حداکثری و انتخاب اصلح است

حل-مشکلات-کشور-در-گرو-حضور-حداکثری-و-انتخاب-اصلح-است
رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: انتخاب آگاهانه و مشارکت حداکثری در پیشرفت کشور، در بسط آزادی‌های مدنی، دینی و اخلاقی و داشتن دنیا و آخرت بهتر کمک می‌کند.

مسعود بصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: مشارکت جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود و انسان در جامعه دارای حقوق و تکالیفی است ضمن اینکه جامعه موظف است یکسری آزادی‌ها و خدمات را به فرد ارائه بدهد.

وی با بیان اینکه انتخاب سرنوشت و حضور در پای صندوق‌های رای برای انتخاب آینده بهتر یکی از خدمات و حقوقی است که جامعه در اختیار انسان قرار می‌دهد، افزود: اگر کسی بتواند از این حق استفاده کند، می‌تواند سرنوشت خود را تعیین کند در غیر اینصورت حقش را به دیگران واگذار می‌کند.

این مسئول بیان داشت: در صورتی که فردی از حق خود و امکانات جامعه استفاده نکند دیگران از این امکانات استفاده می‌کنند همانگونه که اگر در انتخابات مشارکت حداکثری نداشته باشیم از این حق دیگران استفاده کرده و در انتخابات برنده می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه یادآور شد: کشور ایران با سیستم دموکراسی اداره می‌شود و کسی که انتخاب می‌شود حتی با رای حداقلی در مسند قرار می‌گیرد و همه احکام آن حقوقی و قانونی محسوب می‌شود که دیگران باید آن را بپذیرند.

بصیری خاطرنشان کرد: نباید حق خود را به دیگری واگذار کنیم چرا که در انتخابات مختلف ثابت شده است که رای مردم اثر گذار جدی بوده و همیشه باعث شده فرد مورد نظر را بدون اینکه حقی از آنها ضایع شود، انتخاب کنند.

 وی با بیان اینکه در سیستم‌های دیکتاتوری حق مردم ضایع می‌شود، افزود: در کشوری همچون آمریکا رای مردم تعیین‌کننده نبوده و همواره رای الکترال تعیین کننده است همانگونه که در زمان انتخابات گذشته این کشور با وجود اینکه هیلاری کلینتون پیشتاز انتخابات بود، ترامپ به دلیل کسب آرای الکترال بیشتر بر مسند قدرت نشست و مردم نتوانستند آنگونه که شایسته و بایسته است در تعیین سرنوشت خود دخیل باشند.

این مسئول برضرورت انتخاب آگاهانه در انتخابات پیش روی تاکید کرد و گفت: هر فردی در جامعه حتی برای خرید ساده برای زندگی خود مشورت‌های لازم را اخذ کرده و در صورت داشتن کار حقوقی و قضایی با حقوقدانان و مشاوران مشورت می‌کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو نیز باید مشورت‌های لازم اخذ شده و تحقیق همه جانبه نسبت به افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند انجام شود تا اصولی‌ترین انتخاب انجام شود.

بصیری با بیان اینکه در سیستم دموکراسی انتخاب باید از سر فهم، شعور، درک و آگاهی داشته و برای انتخاب یک فرد باید تحقیقات لازم انجام و جوانب مختلف سنجیده شود، افزود: نباید از روی هیجان و احساس در این زمینه تصمیم‌گیری شود بلکه باید مطالعات لازم انجام و با افراد اصلح در جامعه مشورت کرد.

وی گفت: باید برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو اصولی‌ترین و اولویت‌دارترین برنامه‌های کاندیداها مطالعه شده و از آگاهان و نمایندگانی که کاندیداها در شهرهای مختلف دارند، سئوال کنیم تا به یک انتخاب آگاهانه برسیم.

این مسئول تصریح کرد: انتخاب آگاهانه و مشارکت حداکثری در پیشرفت کشور، در راحت شدن زندگی مردم و در بسط آزادی‌های مدنی، دینی و اخلاقی و داشتن دنیا و آخرت بهتر کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه برای انتخاب اصلح باید تحقیق لازم انجام شود، ادامه داد: انتخاب ناآگاهانه مشکلات کشور را حل نمی‌کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر