logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۰۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

انتقاد «ماکرون» و «آدهانوم» از نحوه توزیع جهانی واکسن

انتقاد-«ماکرون»-و-«آدهانوم»-از-نحوه-توزیع-جهانی-واکسن
رئیس سازمان بهداشت جهانی با انتقاد از نحوه توزیع واکسن کووید-۱۹ در سطح جهان اعلام کرد که فقیرترین کشورهای دنیا همچنان از دسترسی به این واکسن محروم هستند.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی بارها نابرابری در توزیع واکسن کووید -۱۹ در سطح جهان را محکوم کرده و از کشورهای ثروتمند خواست تا دوزهای اضافی را برای کمک به تزریق این واکسن به کادر درمانی در کشورهای کم درآمد توزیع کنند.

آدهانوم در این باره گفت که در نخستین سال فعالیت «کوواکس»، نهاد هماهنگ کننده توزیع واکسن کرونا، فقیرترین کشورهای جهان همچنان از دسترسی به این واکسن محروم هستند.

گفتنی است که تاکنون بیش از ۳.۲ میلیون نفر در سرتاسر جهان بر اثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان خود را از دست داده‌اند.

تدروس در گزارشی پیرامون «تسریع کننده دسترسی به ابزارهای کووید -۱۹» که یک سال پیش پایه گذاری شد، گفت: «حدود ۹۰۰ میلیون دوز واکسن در سرتاسر جهان توزیع شده است، اما بیش از ۸۱ درصد آن به کشورهای برخوردار از درآمد بالا یا بالاتر از درآمد متوسط اختصاص یافته است، در حالی که کشورهای کم درآمد جهان تنها ۰.۳ درصد این واکسن را دریافت کرده‌اند».

تدروس همچنین با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلاء به کرونا در کشور هند گفت که «وضعیت در هندوستان یادآور وضعیت ویرانگری است که این ویروس می‌تواند به بار آورد».

از سوی دیگر، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که از هر شش شهروند اروپایی و هر پنج شهروند آمریکای شمالی یک نفر واکسن کرونا را دریافت کرده است؛ در حالی که در قاره آفریقا این رقم ۱۰۰ به یک است.

ماکرون در ادامه این روند توزیع واکسن در جهان را «غیرقابل قبول» خواند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر