logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۰۷۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج رسا؛

حامیان فتنه‌گران، صلاحیت تصدی مناصب نظام اسلامی را ندارند

حامیان-فتنه‌گران،-صلاحیت-تصدی-مناصب-نظام-اسلامی-را-ندارند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به آیات قرآن کریم، کسانی که از فتنه‌گران و مخلان امنیت کشور، حمایت می‌کنند قطعاً صلاحیت تصدی مناصب نظام اسلامی را ندارند.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برخی شاخص‌های دولت اسلامی اظهار داشت: آیه 148 سوره نساء در خصوص حمایت از عدالت‌طلبان و ایجاد فرصت مطالبه‌گری در جامعه است.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه، فریاد زدن و داد و بیداد کردن را جایز نمی‌داند مگر در جایی که شخص، مظلوم واقع شده باشد، خاطرنشان کرد: مظلوم در نگاه خداوند متعال، جایگاه مهمی داشته و مورد توجه باید قرار گیرد.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه ارزش‌ها در جامعه اسلامی باید مورد مطالبه همگانی قرار گیرد تا به گفتمان تبدیل شود، افزود: در صورتی که ارزش‌ها مورد مطالبه قرار نگیرند بعد از مدتی، ضد ارزش‌ها و ناهنجاری‌ها به جای ارزش‌ها خواهند نشست.

وی تصریح کرد: مساله عدالت از جمله ارزش‌هایی است که پرچم آن باید بالا نگه داشته شده و تبدیل به مطاللبه ملی شود لذا نخبگان پیوسته باید ارزش عدالت و ظلم‌ستیزی را مطالبه کنند و جامعه نباید در برابر ظلم، بی‌تفاوت بماند و ساکت بنشیند.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قران کریم، اجازه داده که ظلم‌های ظالمان، بیان شده و مظلوم برای دفاع از حق خود فریاد بزند البته روشن است که این مطالبه‌گری نباید همراه با تخریب و تهمت بوده و همواره انصاف باید رعایت شود.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند که عدالت باید آنچنان از طرف مردم، قشرها و به‌خصوص جوانان مطالبه شود که هر مسئولی ولو بر خلاف میل‌اش ناچار باشد به مقوله عدالت بپردازد.

آیت‌اله دولابی خاطرنشان کرد: با توجه به موارد فوق، یکی از شاخص‌های مهم دولت اسلامی، میزان سعه صدر در برابر مطالبه‌گری مظلومان و حمایت از آن‌ها است.

وی تاکید کرد: دولت اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که یک کارگر مظلوم بتواند به راحتی از حق خود دفاع کند و یا مردم منطقه‌ای که مظلوم واقع شده‌اند بتوانند پیام مظلومیت خود را به راحتی بشناسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نکته دوم را برخورد قاطع با فتنه‌گرانی دانست که جامعه را به ناامنی می‌کشانند و گفت: با وتجه به آیه 3 سوره مائده، خداوند در عین اینکه اجازه مطالبه و فریاد مظلومیت را داده اما اجازه نداده که جامعه ناامن شود.

وی با بیان اینکه یکی از حدود الهی در خصوص کسانی است که جامعه را ناامن می‌کنند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 88 فرمودند مسئولان نظام، تصمیم ندارند و حق هم ندارند که با کسانی که بر ضد منافع مردم و سرنوشت کشور حرکت می کنند، مماسشات کنند و هر حرکت و تلاشی که با قصد براندازی آغاز شود، شروع به محاربه بوده و حکم آن در هر نظامی معلوم است.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های حکومت اسلامی، قاطعیت در برابر فتنه‌گرانی است که جامعه را به قصد براندازی ناامن می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن کریم، کسانی که از فتنه‌گران و مخلان امنیت کشور، حمایت می‌کنند قطعاً صلاحیت تصدی مناصب نظام اسلامی را ندارند.

وی با بیان اینکه تعامل با اقلیت‌های مذهبی، یکی دیگر از شاخص‌های دولت اسلامی است، گفت: در آیه 5 سوره مائده، دستوراتی در مورد نحوه تعامل با اهل کتاب بیان شده است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: خداوند به ما دستور داده که با اهل کتاب با ملایمت، صبر و گذشت برخورد کنیم و طبیعتاً اقلیت‌ها باید مورد توجه و حمایت دولت اسلامی قرار داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته این حکم تا زمانی است که اقلیت‌ها نیز در جامعه به صورت مسالمت‌آمیز زندگی کرده و حقوق مسلمانان را تضییع نکرده و با دشمنان مسلمانان، هم‌پیمان نمی‌شوند.

آیت‌اله دولابی خاطرنشان کرد: نکته دیگر، هموطنان اقلیت‌های مذهبی هستند که در طول سال‌های دفاع مقدس بیش از یک هزار شهید و جانباز، تقدیم کشور کرده‌اند لذا دولت اسلامی باید در خدمت همه هموطنان مسلمان و غیرمسلمان باشد.

وی افزود: نکته بعدی این است که وقتی دین اسلام در مورد اقلیت‌ها چنین نظری دارد در مورد اهل تسنن نیز باید توجه به خرج داد و دولت اسلامی باید برای آن‌ها مانند سایر هموطنان توجه ویژه داشته باشد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر