logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۰۷۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌ها وضعیت منابع آب را بحرانی می‌کند

کاهش-۵۰-درصدی-بارندگی‌ها-وضعیت-منابع-آب-را-بحرانی-می‌کند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از کاهش بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و کفت: شهروندان صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

علیرضا جز قاسمی در گفت‌و گو با خبرنگار موج رسا اظهار کرد: ۳۶۰ هزار رشته انشعاب در استان زنجان داریم که از این تعداد ۱۱۲ هزار انشعاب در روستاها و ۲۴۸ هزار انشعاب در شهرهای استان زنجان قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده ۷ هزار تا ۷ هزار و ۵۰۰ رشته انشعاب غیر مجاز در استان زنجان وجود دارد عنوان کرد: از این تعداد سال گذشته نزدیک به ۲ هزار انشعاب غیر مجاز را شناسایی کردیم و نسبت به قطع آن اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تاکید بر اینکه مصرف آب توسط انشعابات غیر مجاز بدون هیچ کنترلی انجام می‌شود افزود: امسال نیز شناسایی انشعابات غیر مجاز را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به کاهش ۴۹ درصدی بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد: بارندگی‌ها نسبت به وضعیت بلند مدت نیز ۳۲ درصد کاهش یافته است.

جز قاسمی با اشاره به اینکه این کاهش تاثیر منفی در مصرف مشترکین آب باید داشته باشد و مردم باید کمبود منابع آب را جدی بگیرند تصریح کرد: انشعابات غیر مجاز بیشتر در مناطق روستایی قرار دارد و مردم برای مصرف آن هیچگونه کنترلی ندارند و بیشتر برای آبیاری باغچه‌ها استفاده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال طی برنامه‌ای که تدوین شده به دلیل کاهش بارندگی‌ها با انشعابات غیر مجاز برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر