logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۰۷۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در استان زنجان

سنجش-سلامت-حرفه‌ای-شاغلان-بنگاه‌های-اقتصادی-در-استان-زنجان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به مراکز جوار کارگاهی فنی و حرفه‌ای گفت: سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در تمام شهرستان‌ها در سال جاری در برنامه این اداره کل قرار دارد.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مراکز جوار کارگاهی بر اساس مواد 108 تا 110 قانون کار که شرایط جلب مشارکت ذینفعان آموزش در آن قید شده، تاسیس شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طبق این قانون، بنگاه‌های اقتصادی مکلف‌اند آموزش‌هایی برای ارتقای مهارت و سطح توانمندی شاغلان صنایع و صنوف در قالب ایجاد مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای جوار کارخانه با اخذ مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای انجام دهند.

انصاری با بیان اینکه تمام هزینه‌های بنگاه‌ها در این آموزش‌ها قابل پرداخت است، افزود: این هزینه‌ها از محل تبصره 2 ماده 38  قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده‌ای که پرداخت می‌کنند، قابل استرداد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: هزینه‌های مذکور با ارائه صورت‌وضعیت و بررسی و تایید فنی و حرفه‌ای و اداره کار، قابل برگشت بوده و سیاست‌های تشویقی در ایجاد مراکز جوار کارگاهی وجود دارد.

وی اظهار داشت: سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی در تمام شهرستان‌ها در سال جاری در برنامه این اداره کل قرار دارد.

انصاری با بیان اینکه از ابتدای امسال برای این کار، برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: سنجش سلامت حرفه‌ای شاغلان بنگاه‌های اقتصادی با تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرها محقق خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 176 آموزشگاه آزاد و 238 مرکز دولتی و کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای در استان زنجان فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: مراکز دولتی و کارگاه‌ها شامل 12 مرکز آموزشی دولتی، 14 کارگاه صنایع و صنوف، 119 کارگاه ثابت شهری، 49 کارگاه جوار روستا و عشایر، 4 کارگاه جوار و بین کارگاهی، 10 کارگاه جوار پادگان، 16 کارگاه جوار زندان و 4 کارگاه جوار دانشگاه است.// آ

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر