logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۰۷۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

فروشگاه های پورتلند آمریکا به آتش کشیده شد

فروشگاه-های-پورتلند-آمریکا-به-آتش-کشیده-شد
شهر پورتلند در ایالت اورگن آمریکا شامگاه شنبه شاهد به آتش کشیدن فروشگاه‌ها به دست معترضانی بود که خشم خود را نسبت به خشونت و تبعیض پلیس علیه رنگین پوستان نشان دادند.

به گزارش موج رسا; به نقل از اسپوتنیک، تظاهرات در آمریکا در اعتراض به تبعیض نژادی و رفتار خشن پلیس این کشور با رنگین پوستان همچنان در ایالت‌های مختلف ادامه دارد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از صحنه درگیری‌ها در شهر پورتلند در ایالت اورگن آمریکا، چند صد نفر از شهروندان آمریکایی با به آتش کشیدن فروشگاه‌ها خشم خود را نسبت به خشونت پلیس علیه رنگین پوستان از جمله «سیاه پوستان» نشان دادند.

پلیس پورتلند با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی تظاهرات و خشم مردم را «فعالیت‌های گسترده مجرمانه» توصیف کرد و از معترضان خواست مناطق آشوب زده را ترک کنند.

پلیس این ایالت همچنین مدعی سرقت اموال فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه‌های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه شد و تظاهرات کنندگان را به استفاده از زور علیه آنان تهدید کرد.

طبق تصاویر منتشر شده از صحنه اعتراضات، سطل‌های زباله و خودروهای حمل بار توسط معترضان در نزدیکی یک فروشگاه تلفن همراه در مرکز شهر به آتش کشیده شد.

بنا به گفته شاهدان عینی، چندین بار صدای تیراندازی از محله‌های پایین شهر پورتلند شنیده شده، تیراندازی‌هایی که تاکید شده در پی دخالت پلیس و درگیری با معترضان انجام شده است. البته مقامات پلیس ایالتی هم استفاده از گازهای فلفل علیه تظاهرکنندگان را تأیید کرده‌اند.

گفتنی است که «تد ویلر» شهردار پورتلند ماه گذشته برای کنترل شدیدتر اعتراضات مردمی در این ایالت خواستار اختصاص بودجه‌ای «۲ میلیون دلاری» از سوی شورای شهر شده بود.

از ماه می سال گذشته و همزمان با قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس مینیاپولیس، شهر پورتلند همواره شاهد اعتراضات و زد و خورد میان معترضان به نژادپرستی و تبعیض نژادی با نیروهای امنیتی و پلیس بوده است.

در میانه این درگیری‌ها خسارت‌های فراوانی به اموال عمومی، فروشگاه‌ها، دفاتر دولتی و مجسمه‌های تاریخی که در بسیاری از اوقات هم به دلیل ارتباط آنها با تاریخ برده داری در ایالات متحده بحث برانگیز بودند، وارد شده است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر