logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۰۷۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

دلیل طولانی شدن بحران کرونا

دلیل-طولانی-شدن-بحران-کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با علل روند افزایشی بیماری کرونا و همچنین شرط کرونا بیماری در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش موج رسا; بابک عشرتی، در ارتباط با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: هر چه شیوه نامه‌های بهداشتی بیشتر و بهتر رعایت شود تعداد بیماران کرونایی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ترکیه و عراق تعداد ابتلای بیشتری در مقایسه با ایران دارند، افزود: این اتفاق در کشورهای اروپایی نیز افتاده است و کشورهایی که شیوه نامه‌های بهداشتی را بهتر رعایت می‌کنند همه گیری کمتری دارند، اما کشورهایی مانند هند که دستورالعمل‌های بهداشتی در آنها کمتر رعایت می‌شود، همه گیری بیشتری است.

عشرتی گفت: فروردین سال گذشته مردم درک خطر بیشتری از کرونا داشتند و بر این اساس موج اول به سرعت فروکش کرد، اما اکنون به دلیل طولانی شدن بحران مردم درک خطر کمتری دارند.

وی با بیان اینکه کاهش موج کرونا به رفتار ما بستگی دارد، افزود: واکسیناسیون تازه آغاز شده است و مردم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این اپیدمیولوژیست گفت: تا زمانی که جمعیت آسیب پذیر در کشور وجود داشته باشد انتقال بیماری وجود دارد و تا زمانی که پوشش واکسیناسیون با سرعت مناسب نداشته باشیم گرفتار کرونا هستیم.

عشرتی افزود: سرعت موج‌های کرونا تابع جهش‌های این ویروس است و ویروس انگلیسی در سرعت همه گیری موج اخیر نقش داشت.

وی گفت: اکنون ظرفیت عادی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران پر شده است، اما حدود دو هزار تخت در تهران اضافه کردیم و پشت در بیمارستان بیمار نداریم./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر