logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۰۷۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبرداد

برگزاری شب شعر ویژه کنگره 3535 شهید در زنجان

برگزاری-شب-شعر-ویژه-کنگره-3535-شهید-در-زنجان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شب شعر رمضان در بخش ویژه ایثار و شهادت به مناسبت برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه‌های ماه رمضان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن و عترت ویژه ماه مبارک رمضان در بستر فضای مجازی هر روز در اینستاگرام پخش می‌شود، ادامه داد: نمایشگاه هنرهای تجسمی، عفاف و حجاب و نماز نیز در این بستر گنجانده شده است.

این مسئول بیان داشت: برگزاری کارگاه‌های خوشنویسی، محافل انس با قرآن کریم و نشست‌های تخصصی با موضوعات قرآن و عترت نیز به دلیل فراهم نبودن شرایط برنامه حضوری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری شب‌های شعر رمضان با بخش ویژه ایثار و شهادت، گفت: این برنامه به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره 3535 شهید استان زنجان محسوب می‌شود.

احمدخانی یادآور شد: همچنین در فضای مجازی هر روز وصیت‌نامه و زندگینامه یکی از شهدای استان زنجان ارائه می‌شود که این برنامه نیز از برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیته فرهنگی کنگره 3535 شهید استان زنجان عضو است، ادامه داد: ویژه برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری به این مناسبت تا زمان برگزاری کنگره در استان اجرایی می‌شود.

این مسئول از برگزاری جلسات آشنایی با نهج البلاغه در قالب ششمین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان در زنجان خبرداد و گفت: کارگاه‌های تدبیر در قرآن، مسابقات قرآن، مناجات و ادعیه ماه مبارک رمضان نیز رد قالب این جشنواره در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مسابقه قرآنی – هنری کودک و نوجوان نیز در این ایام برگزار می‌شود، ادامه داد: تقدیر از فعالان عرصه‌های قرآن و عترت از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

احمدخانی یادآور شد: این جشنواره از 25 فروردین تا 22 اردیبهشت ماه سال برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز پس از پایان جشنواره با توجه به شرایط انتشار بیماری کرونا و وضعیت شهر زنجان به صورت مجازی یا حضوری برگزار می‌شود که هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری استان در ایام انتشار بیماری کرونا بر اساس رنگ بندی شهرستان‌ها اجرایی می‌شود، افزود: در حال حاضر همه برنامه‌ها در بستر فضای مجازی به دلیل قرمز بودن شرایط برگزار می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر