logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۰۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مردم در مبارزه با ویروس کرونا مانند دفاع مقدس، خوش درخشیدند

مردم-در-مبارزه-با-ویروس-کرونا-مانند-دفاع-مقدس،-خوش-درخشیدند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: همانطور که مقاطع فراموش‌نشدنی در تاریخ کشور مانند انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد، ملت ایران در مبارزه با کرونا ویروس نیز خوش درخشیدند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا ویروس استان زنجان که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند شانیت و جایگاه ما در خدمت به مردم است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز کارهای بزرگ مجموعه کادر بهداشت و درمان در دوران شیوع کرونا را به عنوان جهاد فی سبیل الله تعبیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: کادر بهداشت و درمان در این مقطع تاریخی در مبارزه با میهمان ناخوانده ویروس کرونا خوش درخشیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن قدردانی صمیمانه از مجموعه مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان استان در مبارزه با ویروس کرونا گفت: کادر بهداشت و درمان، نام نیکی از خود در تاریخ باقی گذاشتند.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بین کارگزاران نظام در استان نیز همدلی خوبی وجود داشته و همت همه آن‌ها خدمت به مردم است.

وی اظهار داشت: همانطور که مقاطع فراموش‌نشدنی در تاریخ کشور مانند انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد، ملت ایران در مبارزه با کرونا ویروس نیز خوش درخشیدند.

آیت‌اله خاتمی افزود: دانشمندان جوان در مجموعه‌های دانش‌بنیان با وجود همه توطئه‌های دشمنان، قدم‌های خوبی برداشته و کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از 95 درصد به 50 درصد کاهش یافته که عوارض این کاهش در 2 برنامه زنده تلویزیونی به مردم توضیح داده شده است.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها در کنار افزایش باید استمرار هم پیدا کند، اظهار داشت: برای تغییر وضعیت رنگبندی شهرها باید 50 درصد به 95 درصد افزایش یابد.

حقیقی با اشاره به چند اقدام مدیریتی برای مقابله با ویروس کرونا در استان زنجان گفت: 8 هزار همیار سلامت از روستاها گرفته تا سطح شهرها شامل دهیاران، اعضای شوراها، اعضای کمیسیون‌های کارگری، مدیران حراست دستگاه‌ها، معاونین منابع انسانی ادارات هیات‌امنای بازار و پاساژها به‌کارگیری شده‌اند.

استاندار زنجان افزود: بیش از 3 هزار بسیجی آموزش‌دیده در کنار ما بودند و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را کاملا به صورت عملیاتی انجام داده‌ایم و در این طرح، کار جدیدی انجام نداده‌ایم زیرا سپاه از اولین روز شیوع کرونا در کنار ماست.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین میزان تست‌گیری، افزایش تعداد رهگیری از اطرافیان مبتلایان، اختصاص هتل استانداری و میهمانسراهای ادارات جهت ایجاد نقاهتگاه، راه‌اندازی استودیو سلامت، استفاده از ظرفیت شبکه شاد برای آموزش مقابله با کرونا، استفاده از ظرفیت خیرین، هیئات مذهبی و عامه مردم و دادن مسئولیت مستقیم به دستگاه‌ها در حوزه خود مبنی بر پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع از دیگر اقدامات در این حوزه است.

استاندار زنجان با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی موجود در شهرستان‌های استان گفت: برخی از این مراکز درمانی، نیاز به تجهیزات و برخی نیازمند اعتبار جهت تکمیل دارند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر