logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۰۶۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تزریق واکسن جانسون و جانسون در آمریکا متوقف شد

تزریق-واکسن-جانسون-و-جانسون-در-آمریکا-متوقف-شد
پس از گزارش ایجاد لخته خون در بدن ۶ زن که واکسن کووید۱۹ جانسون و جانسون را دریافت کرده بودند، مقامات آمریکایی تزریق آن را متوقف کردند.

به گزارش موج رسا; به نقل از بیزینس اینسایدر، آمریکا تزریق واکسن کووید ۱۹ تک دوز جانسون و جانسون را به دلیل ایجاد لخته خون در بدن ۶ دریافت کننده متوقف کرده است.

طبق گزارش‌های «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» و «سازمان غذا و داروی آمریکا»، تمام این افراد زن بوده و بین ۱۸ تا ۴۸ سال داشته‌اند. همچنین آنها ۶ تا ۱۳ روز پس از واکسیناسیون با این عارضه جانبی شدید روبرو شده‌اند.

دکتر «جانت وودکاک» کمیسیونر سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد توقف تزریق این واکسن احتمالاً موقت خواهد بود.

او در این باره گفت: پیش بینی می‌کنیم این توقف ظرف چند روز برطرف شود.

تاکنون حدود ۶.۸ میلیون دوز از واکسن کووید ۱۹ جانسون و جانسون در آمریکا تزریق شده است. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود تا پایان ماه می سال جاری ۱۰۰ میلیون دوز واکسن برای آمریکا تولید می‌کند.

از سوی دیگر «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» و سازمان غذا و دارو آمریکا مشغول بررسی گزارش‌های ایجاد لخته خون در بدن دریافت کنندگان هستند. همچنین مرکزی کنترل و پیشگیری آمریکا با پنلی از کارشناسان خارج سازمانی در این باره مشورت می‌کند.

هر دو این سازمان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کردند: تا زمانیکه فرایند تحقیق تکمیل شود، توصیه می‌کنیم تزریق واکسن به دلیل احتیاط متوقف شود.

پیش از این نیز آژانس دارویی اروپا نیز روز جمعه اعلام کرده بود پس از رصد ۴ گزارش ایجاد لخته خون پس از دریافت واکسن این شرکت، به دقت بر آن نظارت می‌کند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر