logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۰۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ایران در هشت سال دفاع راست قامت در برابر استکبار جهانی ایستاد/ افتخارات انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به جوانان بازگو شود

ایران-در-هشت-سال-دفاع-راست-قامت-در-برابر-استکبار-جهانی-ایستاد-افتخارات-انقلاب-اسلامی-در-هشت-سال-دفاع-مقدس-به-جوانان-بازگو-شود

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در هشت دفاع مقدس جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد گفت: انقلاب اسلامی ایران در هشت سال دفاع راست قامت در برابر کشورهای استکبار جهانی ایستاد.

به گزارش موج رسا; آیت الله خاتمی امروز در مراسم مشترک نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما یک پدیده بی‌نظیر در تاریخ حیات سیاسی بود اظهار کرد: انقلاب اسلامی با هیچ کدام از انقلاب‌ها شباهت و همانندی ندارد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دفاع مقدس ما نیز همانند این پدید جدیدی بود افزود: در مسئله جنگ اصول و قواعدی وجود دارد نیروی مهاجم چند برابر نیروی مدافع باشد و این محاسبه نیز استکبار جهانی در جنگ علیه ما تدارک دیده بودند و این یک پدیده جدید و یک ورق جدیدی از اوراق جنگ تاریخ دنیا که هیچ شباهتی با ساز و کارهای کلاسیکی که اجرای کرده بودند نداشت.

وی بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس فتح خرمشهر باز یک پدیده جدید بود و دشمن با 48 یگان چندین تیپ و لشکر و با یک آمادگی کامل تجهیزات کشور ما و مخصوصا خرمشهر را مورد هدف قرار داده بودند.

امام جمعه زنجان به تجهیزات دشمنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دشمن با نیروهای کارآزموده و سازماندهی شده و با پشتیبانی 800 قبضه توپ، 5 هزارو 400 تانک و نفر بر، 400 قبضه توپ ضد هوایی، 366 فروند هواپیمای جنگی، 400 بالگرد به کشور ما حمله کردند.

وی با بیان اینکه برنامه دشمن این بود که مسئله انقلاب و شکست انقلاب را رقم بزنند ابراز کرد: محاسبه کرده بودند در منطقه غرب کار را سه روزه تمام می‌کنند و در منطقه جنوب 5 روز و در مجموع یک هفته انقلاب را شکست می‌دهند.

خاتمی افزود: نخست وزیر عراق بعد از اتمام جنگ اذعان کردند که هدف جنگ تنها برای سرنگونی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام برای مقابله با دشمن در تصرف خرمشهر 34 روز دفاع جانانه‌ای را انجام دادند ابراز کرد: خرمشهر 19 ماه در اشغال دشمن قرار داشت و جنایت‌های زیادی را در مدت تصرف خرمشهر انجام دادند.

امام جمعه زنجان با فرمان امام راحل همه رزمندگان اسلام برای آزادی خرمشهر پای کار آمدند و با دفاع جانانه در برابر دشمن توانستند خرمشهر را در طول 24 روز در برابر ناباوریهای دشمنان آزاد شد ابراز کرد: سه روز بود خرمشهر آزاد شده بود که اما استکبار جهانی در سکوت خبری گذراندن و نقشه برای تصرف دوباره خرمشهر داشتند.

وی افزود: درسی که امروز باید از فتح خرمشهر بگیریم این است که افتخارات گذشته خودمان را نباید فراموش کنیم و باید نسل سوم و چهارم که نه در دوران دفاع مقدس و نه در پیروزی انقلاب حضور داشتند بازگو شود.

خاتمی افزود: جوانان امروز باید بدانند استکبار جهانی از غرب و شرق با همه تضادهایی که باهم داشتند در جنگ با ایران به وحدت رسیده بودند.

وی افزود: آمریکا و شوری و همپیمانانش برای براندازی انقلاب اسلامی از صدام حمایت می‌کنند.

امام جمعه زنجان افزود: در هشت سال دفاع مقدس جنگ جهانی سوم اتفاق افتاد و همه دنیا پشت سر صدام بودند و ایران عزیز و راست قامت و استوار در مقابل آنها ایستادگی کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر