logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۰۶۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

تجهیزات ۴۰ تخت آی سی یو در استان زنجان توزیع شد

تجهیزات-۴۰-تخت-آی-سی-یو-در-استان-زنجان-توزیع-شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: تجهیزات ۴۰ تخت آی سی یو در استان زنجان توزیع شد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر مراجعات به بیمارستان‌ها از سه طریق مستقیم، مراکز ۱۶ گانه و مطب‌ها انجام می‌شود اما بهترین حالت این است که مستقیما مراجعه نکرده و از طریق مراکز ۱۶گانه اعزام شوند.

وی افزود: اصلی‌ترین راه انتشار ویروس از طریق قطرات بزاقی است اما در شرایط خاص می‌تواند از طریق هوا نیز امکانپذیر است و به همین دلیل در اوج بیماری تقاضا می‌شود به دندانپزشک مراجعه نشود.
 
این مسئول ادامه داد: همچنان از طریق سطوح انتشار بیماری امکانپذیر است به ویژه زمانی که از سطوح به چشم و بینی دست زده می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان افزود: کیت‌های تشخیص بیماری کرونا داخلی است و بخشی از طریق هیئت امنای ارزی و بخشی هم مستقیم تهیه می‌شود اما به دلیل شیوع گسترده شاید در حد نیاز فراهم نباشد اما در استان مشکلی وجود ندارد.
 
قزلباش با بیان اینکه واکسیناسیون از طریق سیستم دولتی و با برنامه‌ای که اعلام می‌شود، توزیع می‌شود، افزود: این نوع واکسن در بازار آزاد وجود ندارد و در استان‌ها نیز کاملا شفاف توزیع می‌شود.
 
وی یادآور شد: نظارت‌های لازم بر روند واکسیناسیون در استان انجام می‌شود که هر واکسن با اسم کد ملی و کد واکسن تزریق می‌شود و امکان خروج واکسن از سیستم وجود ندارد.
 
این مسئول تصریح کرد: بخش خصوصی از طریق دولت مجوز واردات واکسن را دریافت کرده است که در صورت ورود واکسن از این طریق از سوی دولت این واکسیناسیون انجام می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بیان داشت: روزه گرفتن افراد کرونایی بر اساس نظر پزشک است و صرف کرونا گرفتن در گذشته نمی‌تواند ملاک باشد.
 
قزلباش خاطرنشان کرد: افطاری دادن و افطاری رفتن و برگزاری هر نوع تجمع آسیب زننده به همه افراد به ویژه افراد آسیب پذیر هستند که ضروری است در این شرایط تجمعات به دلیل افزایش واگیری تعطیل شود.
 
وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستانی محدود است و به سرعت می‌تواند پر شود و مشکلات جدی به وجود آورد، خاطرنشان کرد: پیشگیری به عنوان بهترین راه برای عدم ادامه این شرایط است که در استان اقدامات بسیاری در این زمینه انجام شد و روند بیماری با شناسایی بیماران جدید بهبود یافت اما این کافی نیست و باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
 
این مسئول با بیان اینکه بیشترین علت درگیری مردم با کرونا دورهمی‌ها است، افزود: شواهد نشان دهنده برگزاری تجمعات است که در مراسم‌های سوگ و مذهبی بیشتر نمود دارد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز تجهیزات ۴۰ تخت آی سی یو توزیع شد، خاطرنشان کرد: اجرای محدودیت‌ها دقیق‌تر و با قاطعیت انجام شود در کنترل اوضاع مهم است.
 
قزلباش گفت: با روند موجود باید یک سال دیگر با بیماری کرونا درگیر خواهیم شد مگر اینکه حجم وسیعی از واکسیناسیون انجام شود اما امیدواریم این روند ادامه نیابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر