logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۰۶۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

رتبه اول جهان در ثبت اختراع هوش مصنوعی به چین رسید

رتبه-اول-جهان-در-ثبت-اختراع-هوش-مصنوعی-به-چین-رسید
بر اساس گزارش توسعه هوش مصنوعی چین در سال ۲۰۲۰، این کشور در سال گذشته میلادی ۷۶ درصد از کل اختراعات جهان در حوزه هوش مصنوعی را ثبت کرده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از سی جی تی ان، چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹۰ هزار اختراع را در حوزه هوش مصنوعی به نام خود ثبت کرده و از این نظر رتبه اول جهان را به دست آورده است.

کل اختراعات حوزه هوش مصنوعی جهان در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۵۲۰ هزار اختراع بوده است. آمار یادشده در جریان برگزاری کنفرانس سالانه صنعت هوش مصنوعی چین در سال ۲۰۲۰ در شهر سوژو در شرق چین ارائه شد.

در بخش دیگری از این گزارش تصریح شده که چین در ده حوزه مرتبط با هوش مصنوعی رهبری تحقیقات و خروجی‌های علمی را در دست دارد که از جمله آنها می‌توان به پردازش زبان‌های طبیعی، فناوری‌های تولید تراشه‌های دارای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اشاره کرد.

در عین حال چین در برخی بخش‌ها مانند تعامل انسان و رایانه، مهندسی دانش، رباتیک، گرافیک رایانه‌ای، نظریه پردازی و فرضیه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و غیره هنوز به سطح مطلوب نرسیده است. بر اساس پیش بینی‌های مندرج در این گزارش طی یک دهه آینده مهم‌ترین حوزه‌های تمرکز در دنیای هوش مصنوعی عبارت خواهند بود از تقویت یادگیری، نقشه برداری از دانش و تولید ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی.

این گزارش حاکیست آمریکا در زمینه تربیت متخصصان برتر حوزه هوش مصنوعی در رتبه اول جهان است و ۱۲۴۴ استاد برجسته در این زمینه ساکن آمریکا هستند. چین در این زمینه با تربیت ۱۹۶ متخصص در رتبه دوم است. بخش عمده استعدادهای هوش مصنوعی چین در پکن، تیانجین، منطقه هبی و دلتای رودخانه یانگ تسه و همچنین منطقه دلتای رود مروارید ساکن هستند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر