logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۰۶۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد؛

مانع‌زدایی برای اعطای مجوزهای صنایع دستی و گردشگری در استان زنجان

مانع‌زدایی-برای-اعطای-مجوزهای-صنایع-دستی-و-گردشگری-در-استان-زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مانع‌زدایی برای اعطای مجوزهای صنایع دستی و گردشگری در استان زنجان در سال جاری انجام می‌شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: با نامگذاری سال جاری با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، ستاد تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی در اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در قالب این ستاد موانع پیش روی بخش‌های صنایع دستی و گردشگری و موانع سرمایه‌گذاری رفع می‌شود، افزود: تسهیل در صدور مجوزها، پروانه‌های بهره‌برداری، کارت فعالیت، موافقت‌نامه‌های اصولی و مجوزهای ایجاد از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین پس از اعطای مجوز، حمایت‌های لازم از راه‌اندازی مجتمع‌ها و کارگاه‌های صنایع دستی انجام شد‌ و تلاش می‌شود تا با احصای مشکلات کارگاه‌های صنایع دستی و با مراجعه حضوری مشکلات این صنایع حل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآور شد: در صورت وجود مشکل بر سر راه فعالان بخش صنایع دستی و گردشگری در سایر ادارات، به رفع مشکلات آنها در قالب این ستاد رسیدگی می‌شود.

ارجمند با بیان اینکه در سال گذشته کارگاه‌های صنایع دستی در استان تعطیل نشدند، افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا، حجم فروش صنایع دستی کاهش داشت اما به تعطیلی منجر نشد.

وی مهمترین مانع صنایع دستی استان زنجان را در حال حاضر کاهش میزان فروش عنوان کرد و گفت: اگر چه کمبود یا گرانی مواد اولیه نیز از موانع در این زمینه محسوب می‌شود اما فروش کم، مهمترین عامل در این زمینه است.

این مسئول با بیان اینکه با پایان دوران کرونا کارگاه‌های صنایع دستی فعالتر می‌شوند، بیان داشت: راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه برای عرضه صنایع دستی بسیار مهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه صنعتگران استان در سال گذشته تولیدات خوبی داشتند، افزود: کرونا موجب شد تا میزان فروش کاهش یابد.

ارجمند از برگزاری دوره‌های آموزشی برای صنعتگران صنایع دستی در بستر فضای مجازی خبرداد و گفت: در فضای مجازی بستر فروش مهیا است که امیدواریم صنعتگران از این فرصت بیشتر استفاده کنند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر