logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۲۰۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان زنجان:

۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان زنجان نیاز به آسفالت‌ریزی دارند/ راه اصلی درام-کلور پروژه مناسبی برای توسعه شهرستان طارم است

۱۷۰-کیلومتر-از-راه‌های-روستایی-استان-زنجان-نیاز-به-آسفالت‌ریزی-دارند-راه-اصلی-درام-کلور-پروژه-مناسبی-برای-توسعه-شهرستان-طارم-است

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان زنجان با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی استان زنجان گفت: ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان زنجان نیاز به آسفالت‌ریزی دارند.

مسعود بیات‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به پروژه‌های در دست احداث راهی استان زنجان اظهار داشت: در کنار پروژه‌های بزرگراهی چهار محور راه اصلی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که قطعه‌هایی از این محورها در دست احداث است.

وی راه اصلی زنجان-دندی-تخت سلیمان، راه اصلی زنجان-طارم-منجیل، راه زنجان-آب‌بر- شفت ملاسرا و راه درام-کلور چهار محور اصلی در دست ساخت عنوان کرد و افزود: راه درام کلور ترافیک شهرستان خلخال و منطقه شمال شرق استان اردبیل را به مرکز را از شهرستان طارم انتقال می‌دهد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه راه درام کلور برای توسعه شهرستان طارم پروژه مناسبی است، خاطرنشان کرد: ما دو راه فرعی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم که سجاس-بولاماجی به رامین یکی از این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه قطعه یک پروژه سجاس-رامین تا بولاماجی احداث شده است، گفت: برنامه امسال ما این است که آسفالت ۱۲ کیلومتر از این پروژه را به اتمام برسانیم.

بیات‌منش بیان کرد: یک راه فرعی دیگر به نام زنجان- ارمغانخانه به سمت قره‌پشتلو(جاده سرچم) به طول ۶۸ کیلومتر از سه راهی فرودگاه آغاز شده که منتظر تامین منابع مالی آن هستیم اما یک قطعه ۱۲ کیلومتری تعریف کرده‌ایم که دست پیمانکار است.

وی با بیان اینکه نیاز استان زنجان برای تکمیل و برطرف کردن نیاز راه‌های روستایی حدود ۱۷۰ کیلومتر است، گفت: برای آسفالت این مقدار راه روستایی یک برنامه دو ساله را تعریف کرده‌ایم.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ابراز کرد: حدود ۷۰ یا ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان نیز نیاز به بهسازی، بازگشایی و شن‌ریزی دارند اما نیاز به آسفالت‌ریزی ندارند چرا که مناطقی وجود دارند که جمعیت در این روستا کم هستند و توجیه آسفالت‌ریزی ندارند.

وی اظهار داشت: مردم در روستاهای با جمعیت کم نیازمند این هستند که وضعیت راهشان کمی مناسب‌تر شود، ما هیچ روستایی نداریم که راه نداشته باشد اما برخی از روستاها وجود دارند که مردم برای رفت و آمد دچار مشکل می‌شوند که نیاز است راه آنها بهسازی و  شن‌ریزی شود.

بیا‌ت‌منش با بیان اینکه ساخت ابنیه فنی و پلها برای برخی روستا در دستور کار است، افزود: در کل ۲۶۰ کیلومتر پروژه راه روستایی در دستور کار ما قرار دارد که در یک برنامه دو ساله یا نهایتا سه ساله این پروژه‌ها را به اتمام خواهیم رساند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر