logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۰۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر در گفت‌و‌گو با موج رسا؛

انتخابات اساسی‌ترین مسئله نظام و زیربنای حل همه مشکلات است/ رئیس جمهوری انتخاب کنیم که به فکر مشکلات اقتصادی مردم باشد

انتخابات-اساسی‌ترین-مسئله-نظام-و-زیربنای-حل-همه-مشکلات-است-رئیس-جمهوری-انتخاب-کنیم-که-به-فکر-مشکلات-اقتصادی-مردم-باشد
امام جمعه ابهر گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری انتخابات اساسی‌ترین مسئله نظام و زیربنای حل همه مشکلات محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مهمترین مسئله در تمامی انتخابات برای نظام اسلامی حضور گسترده و حداکثری ملت در پای صندوق‌های رای است که این اهمیت امسال بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه عواملی وجود دارد که موجب ترغیب ملت به مشارکت سیاسی و حضور در انتخابات می‌شود، ادامه داد: اما برخی از عوامل نیز کاهنده حضور حداکثری در انتخابات است که دشمنان نظام اسلامی برای برجسته‌سازی این عوامل برنامه‌ریزی می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یکی از دلایل عدم شرکت مردم در انتخابات عدم آگاهی نسبت به اهمیت انتخابات بوده و برخی نیز رای خود را اثرگذار در انتخاب نمی‌دادند که همه شبکه‌های ماهواره‌ای در راستای القای این موضوع تلاش‌های بیشماری را انجام می‌دهند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: برخی از مردم نیز آنچنان درگیر ضررویات زندگی هستند که مشارکت سیاسی و شرکت در انتخابات برای آنها به عنوان مسئله اصلی مطرح نبوده و برخی‌ها نیز به دلیل نداشتن شناسنامه و سالمندی و بی‌حوصلگی در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد نیز فضای رقابتی را قبول نداشته و یا مایوس هستند و معتقدند هر دولتی که سرکار بیاید کاری از دستش برنمی‌آید، گفت: ناآگاهی از اهمیت تعیین سرنوشت و حضور در انتخابات منشا علل کاهنده مشارکت محسوب می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دولت فعلی را بی‌تدبیرترین، غیرمردمی، اشرافی، سیاسی و سیاست زده می‌دانم، افزود: اما این موضوعات موجب نمی‌شود تا در انتخابات شرکت نکنم.

حجت‌الاسلام رحیمی برضرورت اطلاع رسانی اهمیت حضور در انتخابات از سوی رسانه ملی و رسانه‌های گروهی و تریبون داران تاکید کرد و بیان داشت: در مقابل سه عامل کاهنده باید رسانه‌ها با آگاه سازی، اعتماد سازی و ایجاد رضایت مندی در این زمینه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه منشا بی‌اعتمادی مردم برای شرکت در انتخابات، القائات و شبه‌افکنی رسانه‌ها معاند با نظام اسلامی است، گفت: این رسانه‌ها اینگونه القا می‌کنند که فضای انتخابات در ایران رقابتی نبوده و مهندسی شده ونمایشی است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انقلاب مخملی سال 88 به پیشگامی فتنه گران، برنامه دشمنان نظام اسلامی بود، افزود: این در حالی است که در نظام اسلامی هیچ مسند قدرتی نیست که صلاحیت آن به مشروعیت تکیه نزده باشد.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: هیچ مقامی به اندازه ریاست جمهوری مهم نیست چرا که بیش از 90 درصد اختیارات کشور در دست رئیس جمهور است و ضروری مسئولان کشوری افراد با صلاحیتی را برای انتخابات ریاست جمهوری به جامعه معرفی کنند که هر کدام انتخاب شد مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه برخی کاندیداها حتی صلاحیت رسیدگی به امور منزل خود را ندارند، یادآور شد: اصلح گزینی جزو وظایف همه ما بوده و محوریت رای در نظام مردمی سالاری دینی بر حجت شرعی بنا نهاده شده است.

این مسئول اصلح گزینی را عامل وحدت عنوان کرد و گفت: نباید با افرطی‌گری‌ها وحدت جامعه خدشه دار شده و بین آحاد مردم شکاف ایجاد شود.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در حال حاضر ایران اسلامی با وجود اینکه همسایه‌های شرق و غرب کشور در آتش دشمنی‌های وهابی‌ها و داعشی‌ها می‌سوزد به برکت ولایت و خون شهدا در وسط آتش همانند گلستان است.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: شعارها و تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید موجب وحدت و امنیت ملی شود چرا که هر کسی با شعارهای خود به عزت و اقتدار وحدت ملی ضربه وارد کند این شخص خائن است و نمی‌توان به او اعتماد داشت.

وی با بیان اینکه شعارهای دولت فعلی برای رفع محرومیت مردم و رونق اقتصادی محقق نشد، افزود: به جای ایجاد رونق برای عدم نیاز مردم به 45 هزار تومان یارانه، مردم آنچنان در فقر و فلاکت قرار گرفتند که در حال حاضر 50 هزار تومان هیچ ارزشی ندارد.

این مسئول ادامه داد: انتخابات فرصتی برای ارکان نظام اسلامی است که باید در تزار نظام اسلامی و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود که نیاز است به شاخصه‌های افراد اصلح توجه شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری انتخابات اساسی‌ترین مسئله نظام و زیربنای حل همه مشکلات است، ادامه داد: حضور در انتخابات تضمین‌کننده امنیت ملی در برابر دشمنان و علاج مشکلات در قوی شدن است که این قوت ملی با حضور در انتخابات قوی محقق می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر