logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۰۵۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بازار مسکن در رکود کامل است/ لزوم جلوگیری از افزایش قیمت مصالح ساختمانی

بازار-مسکن-در-رکود-کامل-است-لزوم-جلوگیری-از-افزایش-قیمت-مصالح-ساختمانی
رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن در استان زنجان گفت: در حال حاضر بازار مسکن کاملا در رکود است.

ابوالفضل طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مسکن کاملا در رکود است اظهار کرد: اگر جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی گرفته نشود احتمال افزایش قیمت مسکن هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا به امروز افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن تاثیری نداشته است تصریح کرد: معاملات مسکن در سطح استان زنجان بسیار ضعیف شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان عنوان کرد: در ابتدای سال گذشته قیمت مسکن در استان زنجان روند صعودی داشت که افزایش ساخت و ساز‌ها به ویژه طرح ملی مسکن جلوی سیر صعودی مسکن را گرفت.

وی گفت: تنها چیزی که جلوی افزایش قیمت مسکن را می‌تواند بگیرد افزایش ساخت و ساز‌ها است چرا که باید میزان ساخت و ساز‌ها بالاتر از میزان تقاضا باشد.

طاهری یادآور شد: اگر جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی گرفته نشود قطعا باعث کاهش ساخت و ساز‌ها خواهد شد و این موضوع می‌تواند عاملی برای افزایش دوباره قیمت مسکن باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای اینکه قیمت مسکن ثابت بماند باید جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی در استان زنجان گرفته شود همچنین با کنترل قیمت مصالح ساختمانی جلوی ورود دوباره دلالان به این حوزه گرفته می‌شود.

وی همچنین در مورد وضعیت اجاره بهای منازل در زنجان گفت: امسال برخی از صاحبان منازل قیمت اجاره بها را افزایش می‌دهند اما افراد دلسوزی  هم هستند که به دلیل شیوع کرونا و وضعیت نامناسب اقتصادی مستاجران قیمت اجاره بها را افزایش نمی‌دهند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر