logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۰۵۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در ستاد کرونا استان زنجان مطرح شد؛

تمام شهرهای استان زنجان درگیر کرونای انگلیسی شدند

تمام-شهرهای-استان-زنجان-درگیر-کرونای-انگلیسی-شدند
استاندار زنجان با تاکید بر شناسایی عاملان رفتارهای پُرخطر کرونایی گفت: تمام مبتلایان به کرونا موظف به رعایت نکات بهداشتیِ اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی هستند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا استان زنجان اظهار داشت: مبتلایان کرونا درصورت تمکین نکردن به نکات بهداشتی باید پاسخگوی قانون باشند.

وی، وضعیت قرمز کرونایی استان را نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سفرهای غیرضروری داخلی و خارجی بیان داشت و خاطرنشان کرد: تمام این افراد باید به دقت بررسی شده و تست PCR از آن‌ها گرفته شود و در صورت مثبت شدن به مراجع قضایی استان پاسخگو باشند.

حقیقی تصریح کرد: در شرایط بد کرونایی موجود در استان از برخورد و رفتار احساسی باید خودداری شود و باید صبور بود و به شاخص‌های موجود، اعتماد داشت.

وی ابراز کرد: مردم باید بدانند که با رعایت بالای ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان تغییر پیدا می‌کند.

استاندار زنجان گفت: با استفاده از تکمیل ظرفیت نقاهتگاه‌ها نباید اجازه داد که سد بیمارستان‌های استان بشکند.

وی افزود: در این زمینه، مسوولان مربوطه در حوزه نقاهتگاه‌ها باید وظایف محوله خود را به صورت جدی اجرا کنند و از طرفی آموزش سالمندان، مراکز نظامی و تجمعی، اطلاع‌رسانی توسط معلمان در اپلیکیشن شاد، تقویت محتوای استودیو سلامت و تبلیغات بیشتر در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای شهری بیشتر شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه اصناف و مشاغل اعلام شده در شرایط کرونایی باید تعطیل شوند، اظهار داشت: با تمام کسانی که در مقابل پروتکل‌های بهداشتی می‌ایستند باید برخورد شود و هیچ فردی حق جسارت بر مسوولان نیروی انتظامی را ندارد.

وی با بیان اینکه تمام شهرهای استان زنجان در آینده نزدیک در شرایط قرمز کرونایی قرار خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: در راستای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز شهروندان از جمله ماسک باید ضمن افزایش میزان تولیدات، قیمت‌ها نیز کاهش داده شود.

وی تاکید کرد: داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی نیز باید در بالاترین حد ممکن در اختیار بیماران قرار داده شود و در خصوص تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران نیز اکسیژن‌سازها باید به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کنند.

استاندار زنجان

استاندار زنجان با تاکید بر اجرای قاطع منع تردد خودروها در استان و اِعمال قانون برای متخلفان، گفت: اصناف باید به صورت عملی، همکاری کنند و نقاط ۳۶ گانه تعیین شده نیز باید با جدیت توسط مسئولان ذی‌ربط کنترل شود.

*‌ تمام شهرهای استان درگیر کرونای انگلیسی هستند

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز در این جلسه تمام شهرستان‌های استان، درگیر و آلوده به کرونای جهش‌یافته انگلیسی هستند که این مورد، نیازمند رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

وی با بیان اینکه بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا طی هفته گذشته در استان 5 برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: طی هفته گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شده و در بخش سرپایی نیز علی‌رغم ورود و فعالیت بخش غیردولتی درمانگاه‌های ۱۶ ساعته کووید- ۱۹، شاهد افزایش مراجعه‌کنندگان با فشار کاری بالا هستیم.

قزلباش خاطرنشان کرد: 3 سد در راستای مبارزه با کرونا در استان وجود داشت که اکنون فقط بیمارستان‌ها به عنوان سد آخر، باقی مانده که با همکاری بیمارستان‌های خصوصی از شکستن سد آخر پیشگیری می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان به 52 درصد تصریح کرد: همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اِعمال محدودیت‌های کرونایی در راستای پیشگیری از این ویروس، بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: سرعت انتشار و جهش ویروس کرونا از اقدامات پیشگیرانه کرونایی در برخی از شهرهای استان بیشتر بوده که نیازمند ورود سریع‌تر مسئولان با توان بیشتر است.

قزلباش ابراز کرد: با توجه به افزایش تست‌های سرپایی و هزینه‌های ناشی از آن و خرید تجهیزات مربوط به ICU بیمارستان‌ها از مسئولان استانی درخواست می‌کنیم منابع مالی مورد نیاز تامین شود تا مشکلی در امر خدمت‌رسانی به مردم به وجود نیاید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در شرایط قرمز کرونایی موجود، بیماریابی هوشمند به خصوص برای گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان، زنان باردار و بیماران زمینه‌ای) از جمله اقدامات اساسی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: با توجه به تجربه استان خوزستان، پیش‌بینی می‌شود نیاز به ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان زنجان داشته باشیم که این کار امکان‌پذیر نیست چرا که نمی‌توان بخش‌های مهم بیمارستانی را تعطیل کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر