logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۰۵۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر جشنواره قلم جوان در گفت‌وگو با موج رسا:

جشنواره قلم جوان ویژه دانش‌آموزان استان زنجان برگزار می‌شود

جشنواره-قلم-جوان-ویژه-دانش‌آموزان-استان-زنجان-برگزار-می‌شود
دبیر جشنواره قلم جوان گفت: جشنواره قلم جوان ویژه دانش‌آموزان استان زنجان و در محورهای مختلف در سال جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام میثم صحبتلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برگزاری جشنواره قلم جوان در استان زنجان، اظهار داشت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان استان زنجان است که امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر است، ادامه داد: این جشنواره در رده‌های سنی بین 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 18 سال در بین دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه تربیتی و فرهنگی دعوه الحسنی ادامه داد: این جشنواره در محورهای علمی – تخیلی، در موضوعات "زنجان 1450"، "قهرمان زنجانی من"، "اگر من رئیس قاره آسیا بودم"، برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره قلم جوان افزود: در محور مذهبی نیز نماز و عبادت، غدیر و امامت، عفاف و پاکدامنی و مهدویت مورد توجه بوده و در محور ادبیات پایداری دانش‌آموزان می‌توانند در موضوعات دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و علمی و شهدای زنجان آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

حجت‌الاسلام صحبتلو بیان داشت: در محور طنز و کمدی نیز دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را در زمان اعلام شده به دبیرخانه جشنواره با لینک @ GDN_1400 از 21 فروردین ماه تا 31 ادریبهشت ماه امسال ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت مجموعه تربیتی و فرهنگی دعوه الحسنی برگزار می‌شود، ادامه داد: 30 مجموعه تربیتی و فرهنگی در شهر زنجان از جمله دبیرخانه کنگره 3535 شهید استان، بنیاد مهدویت، ستاد اقامه نماز استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری،سازمان بسیج، بسیج دانش‌آموزی، بسیج محلات و پایگاه‌های مقاومت بسیج به برگزاری این جشنواره کمک می‌کنند.

مدیر مجموعه تربیتی و فرهنگی دعوه الحسنی یادآور شد: این جشنواره حاصل چندین ماه فعالیت علمی است تا یک جشنواره در طراز بالا و جوایز خوب برگزار شود که ائمه جماعات،مدارس منتخب سطح شهر،مدیران پایگاه‌های بسیج پای کار برگزاری این جشنواره هستند.

دبیر جشنواره قلم جوان استعداد یابی دانش‌آموزان زنجانی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رایزنی‌های لازم انجام می‌شود تا استعدادهای خوب دانش‌آموزی استان زنجان کشف شده و کانون نویسندگان جوان در این شهر افتتاح شود.

حجت‌الاسلام صحبتلو با بیان اینکه این جشنواره در زمینه چاپ کتاب کنگره ملی شهدای استان فعالیت خواهد کرد، بیان داشت: آثار مربوط به ادبیات پایداری ستاد اقامه نماز و بنیاد عفاف و حجاب بنیاد غدیر قول چاپ این کتب را داده‌اند.

وی گفت: داروی آثار در خرداد ماه انجام و اختتامیه این جشنواره هفته اول تیرماه در صورت اجازه دادن شرایط به صورت محدود برگزار می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر