logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۰۵۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد؛

آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم

آغاز-مبارزه-با-آفت-ملخ-مراکشی-در-شهرستان-طارم
رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان از آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی در طارم خبرداد و گفت: پیش‌بینی مبارزه با آفت ملخ مراکشی در حدود ۲۵ هزار هکتار از اراضی طارم انجام می‌شود.

ربابه شب‌خیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه با مساعد شدن هوا برخی از آفات در مزارع کشاورزی افزایش یافته که نیاز است کشاورزان به موقع با آنها مبارزه کنند اظهار کرد: این آفت‌ها در باغات و مزارع استان مشاهده شده است.

وی تصریح کرد: امسال هم آفت ملخ مراکشی را در شهرستان طارم داریم که در حال حاضر نیز با این آفت در طارم مبارزه می‌شود.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: کانون‌های این آفت به صورت لکه‌ای و پراکنده در مراتع طارم وجود دارد. 

وی با تاکید براینکه این کانو‌ن‌ها در طارم شناسایی می‌شوند ابراز کرد: بعد از شناسایی و مساعد شدن شرایط مبارزه با پوره ۲ و ۳ آفت ملخ مراکشی در مراتع طارم انجام می‌شود.

شب‌خیز اعلام کرد: اگر این آفت از این مراحل عبور کند، در صورت باردار شدن به مزارع هجوم برده و موجب خسارت‌های زیادی برای کشاورزان می‌شود.

وی با تاکید براینکه عدم مبارزه به موقع با این آفت خسارت بسیار هنگفتی برای کشاورزان وارد می‌کند بیان کرد: با توجه به بالا بودن تراکم و وسعت مناطق آلوده پیش‌بینی می ‌کنیم پایش در سطحی به حدود ۵۰ هزار هکتار برسد.

رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده مبارزه با این آفت در حدود ۲۵ هزار هکتار می‌رسد و در تلاش هستیم با مبارزه با این آفت شاهد خسارت بالایی در باعات و مزارع طارم نباشیم./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر