logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۰۴۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

آغاز موج بی‌سابقه کرونا در استان زنجان/ ۴۰۰ نفر در بیمارستانهای استان زنجان بستری هستند

آغاز-موج-بی‌سابقه-کرونا-در-استان-زنجان-۴۰۰-نفر-در-بیمارستانهای-استان-زنجان-بستری-هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آغاز موج بی‌سابقه کرونا در استان زنجان خبرداد و گفت: اگر تعداد مبتلایان به همین روال ادامه داشته باشند پیش‌بینی می‌کنیم تعداد فوتی‌های کرونا در استان روزانه به بیش از ۵۰ نفر برسد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جلسه ستاد کرونا استان با بیان اینکه شرایط بسیار استثنایی برای زنجان ایجاد شده است اظهار کرد: اگر مرور کنیم سه موج قبلی را در موج‌های اول و دوم بیشترین مبتلایان که بستری شدند ۱۲۰ تا ۱۳۰ نفر بودند که در موج دوم و سوم میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی در روز به ۷۰۰ نفر رسید که این موضوع در مدت ۶ تا ۱۲ هفته اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه در عرض هفته آخر اسفند روزانه ۲۵ نفر بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان داشتیم تصریح کرد: در هفته اول فروردین این میزان به ۴۰ نفر در روز و در هفته دوم ۷۰ نفر رسید و در نهایت در روز گذشته ۱۱۴ نفر مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: در مدت هفت روز میزان بسترهای از ۱۴۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسیده است و در حال حاضر ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند.

وی به تعداد بیماران سرپایی کرونا در روز گذشته و امروز شهر زنجان اشاره و عنوان کرد: تعداد بیماران سرپایی در زنجان از ۸۰۰ نفر به ۲۲۰۰ نفر رسیده است.

قزلباش با بیان اینکه موجی که شروع شده بی سابقه بوده و یک موج جدید با رفتار جدید ویروس است ادامه داد: رفتار ویروس کاملا رفتار ویروس انگلیسی است که در خوزستان اتفاق افتاد.

وی با تاکید براینکه امروز بعد از ظهر بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان جایی برای پذیرش بیماران جدید را نداشت و ظرفیت تخت‌ها کاملا پراست افزود: شدت شیوع کرونا در ابهر، خدابنده و خرمدره بسیارزیاد است و بیشترین نیاز به تخت را در این شهرها داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه وضعیت امروز استان نسبت به فروردین سال ۹۹ بسیار متفاوت است ادامه داد: در فروردین ماه سال گذشته خیلی از بیماران قبلی، سرطانی، دیابتی و غیره به خاطر ترس از کرونا به مراجع بیمارستانی مراجعه نمی کردند اما امروز این بیماران مختلف نیز انتطار خدمات رسانی دارند.

وی با اشاره به اینکه در کل استان ۲۰۰۰ تخت داریم که حدود ۲۲۰ تخت جدید نیز اضافه شده است ابراز کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد از این تخت‌ها نیز در شهرستان‌های کوچک استان هستند که در کار درمان بیماران نمی‌توانند کمک کنند.

قزلباش ابراز کرد: بخش‌های زنان و زایمان نیز تعطیل بردار نیست و نمی توانیم تعطیل کنیم و همچنین بخشی از این تخت‌ها در بخش اطفال قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر اطفال و افراد سنین پایین نیز به کرونا گرفتار می‌شوند ادامه داد: پیش‌بینی میکنیم اگر همین روال ادامه داشته باشند تعداد بیماران بستری شده در ۳ الی ۴ روز آینده به ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر و در بدترین شرایط ۳۰۰ بیمار در زنجان برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه این به معنی این است که در مدت یک هفته الی ۱۰ روز به ۳ هزار تخت در استان نیاز خواهیم داشت بیان کرد: در حالی که ظرفیت پذیرش بیماران در استان زنجان نهایتا یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ نفر است.

وی با بیان اینکه اگر همین روال ادامه داشته باشد جایی برای بستری بیماران در بیمارستانها نخواهیم داشت ابراز کرد: این موضوع یک واکنش اجتماعی نیز خواهد داشت.

قزلباش با تاکید براینکه در حال حاضر همه تخت‌های آی‌سی‌یو پر است ادامه داد: ۱۵ نفر در استان در انتظار آی سی یو داریم و جا برای فرستادن این بیماران به بخش آی‌سی‌یو وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه پیش‌بینی می‌کنیم اگر این موج با این روال پیش برود تعداد مرگ و میرهای استان به بیش از ۵۰ نفر در روز ب‌رسد افزود: رفتار کرونا در این موج بسیار عجیب است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر