logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۰۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:

مبارزه با آفت دارواش در مناطق جنگلی طارم در دستور کار قرار دارد

مبارزه-با-آفت-دارواش-در-مناطق-جنگلی-طارم-در-دستور-کار-قرار-دارد
رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه مبارزه با آفت دارواش در مناطق طارم در دستور کار قرار دارد گفت: نسبت به شناسایی کانون‌ آفت دارواش اقدام شده است.

مهدی آرمیون در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مبارزه با آفت دارواش در مناطق جنگلی طارم در دستور کار قرار گرفته است اظهار کرد: امسال مبارزه با این آفت در طارم آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های این آفت‌ در مناطق جنگلی طارم شناسایی می‌شود تصریح کرد: آفت اورس واش با دارواش با هم تفاوت دارند که برخی از این آفت‌ها نیمه انگل بوده و برخی‌ها تمام انگل‌ هستند.

رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه آفت نیمه انگل تاثیر کمتری در خشک کردن درختان دارند اما برخلاف آن آفت‌های تمام انگل باعث خشک شدن درختان در کمترین زمان می‌شوند ابراز کرد: مبارزه با آفت اورس واش در جنگل‌های اورس طارم به پایان رسیده است.

وی با تاکید براینکه آفت اورس واش بیشتر در مناطق جنگلی شمالی طارم مرز طارم با استان گیلان است بیان کرد: آفت اورس واش تمام شدنی نیست و مبارزه با آن همچنان ادامه دارد و تحت کنترل است.

آرمیون با بیان اینکه مبارزه با آفت دارواش نیز در روستاهای گیلجین٬ کلسر و رشید آباد به اتمام رسیده است ادامه داد: اگر این آفت در منطقه سرخ آباد هم باشد نسبت به مبارزه با آن اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان مبارزه با این آفت‌ها پاییز است عنوان کرد: این آفت‌ها مواد غذایی خود را از درخت دریافت می‌کنند و بعد از جدا شدن از درخت خشک می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت منابع طبیعی استان زنجان خاطر نشان کرد: مبارزه با این آفت‌ها بستگی به کانون‌های شناسایی شده دارد که در سال گذشته برای مبارزه با آفت‌ اورس واش بیش از 100 میلیون تومان هزینه شد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر