logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۰۴۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست ضروری است

مشارکت-مردم-برای-حفظ-محیط-زیست-ضروری-است
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این اداره کل به تنهایی نمی‌تواند حافظ محیط زیست باشد بلکه تک‌تک مردم باید در این امر مشارکت داشته باشند.

اسماعیل قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به آغاز فصل بهار اظهار داشت: الان فصل زاد و ولد پستانداران و لانه‌گذاری پرندگان است لذا به مردم توصیه می‌شود هنگام رفتن به دامن کوه و طبیعت از دستکاری لانه پرندگان و آسیب رساندن به برّه پستانداران در بدو تولد مانند آهو، قوچ و میش خودداری کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه مردم از ایجاد آتش‌سوزی در مراتع به شدت خودداری کنند، خاطرنشان کرد: گستردگی مراتع، بستگی به میزان بارندگی دارد.
 
قلی‌زاده افزود: با افزایش میزان بارندگی، سطح مراتع و علوفه‌ها نیز گسترده شده و به تبع آن خطراتش هم بیشتر می‌شود و مردم باید احتیاط لازم را داشته و از ایجاد آتش در مراتع خودداری کنند.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: از تک‌تک مردم، شهروندان، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی، اهالی روستاها، بسیج مردمی و دوستداران محیط زیست، انتظهر داریم تا با ما همکاری کنند.
 
وی ابراز کرد: این اداره کل به تنهایی نمی‌تواند حافظ محیط زیست باشد بلکه تک‌تک مردم باید در این امر مشارکت داشته باشند.
 
قلی‌زاده اظهار داشت: اصل ۵۰ قانون اساسی تاکید می‌کند که حفاظت از محیط زیست، وظیفه عمومی و همگانی است.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با تاکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست از مردم، انتظار همکاری داریم، خاطرنشان کرد: محیط زیست، متعلق به تمام مردم بوده و اگر محیط زیست، سالم باشد، همه از آن بهره خواهند برو وگرنه حال ما هم بد خواهد بود و این بستگی به عمل همه ما دارد.
 
وی تاکید کرد: در سطح مناطق و مراتع تحت مدیریت سازمان‌ها نیز نباید تخریب محیط زیست انجام شود که در این صورت، مجبور به ۱ورتجلیه و معرفی به دستگاه قضایی هستیم.
 
قلی‌زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جدید تاکنون مشکل و تخلف خاصی در حوزه محیط زیست نبوده و فعلا آتش‌سوزی و تخریب مراتع مشاهده نشده است.// آ
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر