logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۰۴۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

چین: آمریکا همه تحریم‌های نامشروع علیه ایران را لغو کند

چین:-آمریکا-همه-تحریم‌های-نامشروع-علیه-ایران-را-لغو-کند
دولت پکن می‌گوید از بازگشت آمریکا به برجام استقبال می‌کنیم اما تغییری در این واقعیت به وجود نمی‌آورد که خطای واشنگتن موجب پیچیده شدن اوضاع شد و اکنون همه تحریم‌های ضدایرانی باید رفع شود.

به گزارش موج رسا; چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی این وزارتخانه با اشاره به نشست‌های کمیسیون مشترک برجام، یادآوری کرد که مسئله وضعیت هسته ای ایران در مرحله حساسی است.

وی در این باره افزود: چین همواره موضع‌گیری منصفانه‌ای داشته و نقشی سازنده در این باره ایفا کرده است. در نشست کمیسیون مشترک برجام نیز نقشی سازنده ایفا خواهیم کرد تا به اجماع نظر برای حفظ توافق دست یافته و درباره نقشه راهی صحبت کنیم که به از سرگیری تعهدات آمریکا و ایران در اقدامی هماهنگ و متقابل منجر می‌شود. تلاش می‌کنیم تا برجام در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسیر اصلی خود بازگردد.

چون اینگ در ادامه گفت: می‌خواهم تاکید کنم که اقدامات یک جانبه آمریکا عامل اصلی تنش‌های پیش آمده در مسئله هسته‌ای ایران است. از تلاش طرف آمریکایی استقبال می‌کنیم. اقدام عاجلی که در حال حاضر باید انجام بگیرد این است که آمریکا همه تحریم‌های نامشروع علیه ایران و همچنین اقدامات قضایی طولانی مدت علیه اشخاص ثالث را لغو کند. این یک بخش لاینفک و اجتناب ناپذیر از الزامات بازگشت به برجام است.

هوآ چون اینگ در نهایت گفت: چین با دیگر طرفین در راستای پیشبرد روند راه حل سیاسی برای مسئله هسته‌ای ایران همکاری خواهد کرد و همزمان، قاطعانه از حقوق و منافع قانونی خود نیز حراست می‌کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر