logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۰۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان؛

برنامه های ماه رمضان تبلیغات اسلامی زنجان تشریح شد/اعزام 1000 مبلغ به مناطق مختلف استان زنجان

برنامه-های-ماه-رمضان-تبلیغات-اسلامی-زنجان-تشریح-شد-اعزام-1000-مبلغ-به-مناطق-مختلف-استان-زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در نشست خبری برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان را در ماه رمضان تشریح کرد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام مسعود صفی یاری امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: روز آزاد سازی خرمشهر در قالب عملیات بیت المقدس خدایی و حماسه ای بوده و روح ایستادگی و صلابت را در ملت دمیده و درس های بسیاری را برای آیندگان به جا گذاشتند.

وی ادامه داد: خرمشهرهایی که در میدانی سخت تر از جنگ نظامی از دیدگاه مقام معظم رهبری در پیش است و باید با صلابت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی، به دفاع و مقاومت پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: سیتسم باید طوری چیده شود که روح مقاومت همواره در دولتمردان و جامعه وجود داشته باشد.

حجت الاسلام صفی یاری گفت: انتخابات به عنوان برگ دیگری از موفقیت های نظام اسلامی ثبت شد که در واقع لبیکی به فراخوان عمومی مقام معظم رهبری بود که این حماسه به عنوان حماسه بزرگ رقم خورد و مردم با حضور و رای خود نشان دادند که پشتیبان نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری پس از انتخابات، بیان داشت: رقابت ها تمام شده و دولت باید همه مردم را زیر چتر خود قرار دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان، بیان داشت: ماه رمضان،ماه معنویت، نور و میهمانی خداوند متعال است که نیازمند برنامه ریزی های فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: در ستاد ساماندهی شئون سیاستگذاری برنامه های انجام می شود تا با هم افزایی برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از سال 94 سیاستگذاری برنامه های ماه رمضان آغاز شده است، تصریح کرد: ماه رمضان ماه نشاط معنوی و مومنانه متاثر از اطاعت،بندگی و رحمت خداوند متعال محسوب می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان داشت:ماه رمضان فصل ویژه نیایش بوده و توسعه و تعمیق فرهنگ نیایش باید با استفاده از فرصت ماه رمضان در این زمینه کار شود.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است که باید فضای حداکثری استفاده از قرآن فراهم شود،تصریح کرد: 16 درصد مردم زنجان غالبا با قرآن مانوس هستند.

وی تصریح کرد: اقامه نماز به ویژه نماز جماعت صبح از سیاستگذاری های امسال است که باید این مسیر پس از ماه رمضان استمرار داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مبلمان شهری باید با فضای ماه رمضان تطبیق داشته باشد،افزود: تکریم مناسبت های ماه رمضان نباید تحت الشعاع قرار گیرد که در این زمینه برنامه های محوری برگزار می شود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه ماه رمضان با 14 و 15خرداد تقارن دارد که باید برنامه ریزی های لازم برای برنامه های این دو روز انجام شود، افزود: توجه به شعار سال به ویژه در عرصه حمایت از تولید ملی به عنوان سیاست رمضانیه در برنامه ریزی ها گنجانده شده است.

وی بر ضرورت توجه جدی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این ایام تاکید کرد و گفت: روزه خواری علنی و تظاهر به روزه خواری نیز در این ماه باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: مدیریت فضای نمایشگاه ها، ادارات، کارخانجات و سازمان ها باید مورد توجه بوده و با روزه خواران علنی از سوی دستگاه های ذیربط برخورد می شود.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان کرد: همایش های طلایه داران تبلیغ با حضور یک هزار مبلغه و مبلغ در استان زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان در این ایام اعزام می شود،تصریح کرد: سه جلسه محوری تفسیر قرآن با حضور اساتید قم برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: طرح با قرآن در رمضان همراه با بیان مفاهیم و تفسیر از دیگر برنامه های تبلیغات اسلامی در ماه رمضان است که محافل انس با قرآن در همه شهرهای استان برگزار می شود.

حجت الاسلام صفی یاری با اشاره به اینکه بیش از یک هزار برنامه به عنوان بزرگداشت یاد و نام امام خمینی (ه) و 15 خرداد برگزار می شود،افزود: ویژه برنامه های در فضای مجازی برگزار می شود.

وی از برگزاری مرحله دوم مصباح الهدی خبر داد و گفت: از بین نیروهای قرآنی آینده سازان قرآن تربیت می شوند که در مرحله اول 50 و در مرحله دوم 30 نفر در این طرح شرکت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به راه اندازی 30 کرسی قرآنی در استان، افزود: مجمع خیرین قرآنی نیز در ماه رمضان برگزار می شود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه برنامه های ویژه ای در هفت منطقه ویژه زنجان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود،خاطرنشان کرد: حمایت از جلسات سنتی قرآن و موسسات قرآنی از دیگر برنامه های این ماه است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترنم نور با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان، افزود: دوره تخصصی تربیت داور قرآنی نیز در این ماه آغاز می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان داشت: در فضای باز، پارک ها و مجتمع های مسکونی با اعزام مبلغ برنامه های ویژه ای در این ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به راه اندازی طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، یادآور شد: اولین مانور این گروه ها در زنجان برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح فعال سازی مساجد در استان اجرایی شده است که در قالب این طرح،مساجد غیر فعال شناسایی شده و با زمینه سازی تلاش می شود تا مساجد فعال شود که هر ساله 10 مسجد در قالب طرح فعال می شود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه در 47 مسجد در استان زنجان نماز صبح در حال حاضر برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پیگیری می شود تا در مساجد دیگر نیز نماز برگزار شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر