logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۰۴۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با موج رسا:

جمهوریت حقیقی در سایه اسلامیت نهفته است/ همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۵۸ بیانگر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است

جمهوریت-حقیقی-در-سایه-اسلامیت-نهفته-است-همه‌پرسی-۱۲-فروردین-۵۸-بیانگر-مردمی-بودن-نظام-جمهوری-اسلامی-است
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عده‌ای در تلاش هستند تا بین جمهوریت و اسلامیت نظام، فاصله بیندازند اما باید بدانیم که جمهوریت حقیقی در سایه اسلامیت، نهفته است.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی است و روزی است که مردم با حضور و رای قاطع خود، نظام جمهوری اسلامی را مورد تایید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ افتاد، بیانگر مردمی بودن این نظام است.

آیت‌اله دولابی با بیان اینکه مردمی بودن نظام‌جمهوری اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته به صورت مرتب تکرار شده است، افزود: در طول این سال‌ها بیش از ۴۰ انتخاب توسط مردم از انتخاب رئیس‌جمهوری که اصلی‌ترین کارگزار نظام بودا و اختیارات بسیار وسیعی دارد، گرفته تا انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت گرفته است.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنابراین نظام جمهوری اسلامی در طول عمر خود در توجه به رای و نظر مردم، کارنامه بسیار خوب و قابل قبولی بر جا گذاشته است.

وی با بیان اینکه کسانی در تلاش هستند که بین جمهوریت و اسلامیت نظام، فاصله بیندازند، گفت: عده‌ای می‌خواهند به بهانه جمهوریت، اسلامیت را کمرنگ کنند اما باید بدانیم که جمهوریت حقیقی در سایه اسلامیت، نهفته است.

آیت‌اله دولابی با تاکید بر اینکه اسلام به مردم، بها داده و توجه مسئولین را به مردم جلب می‌کند، اظهار داشت: کشورهای مدعی دموکراسی، ظاهری از دموکراسی دارند و در باطن جز سوءاستفاده از رای مردم و تبدیل مردم به ابزاری برای قدرت‌ها خاصیت دیگری ندارند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر