logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۰۳۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

افزایش مبتلایان به کرونا در زنجان/ مردم از رفتن به دور دوم مسافرت‌ها خودداری کنند

افزایش-مبتلایان-به-کرونا-در-زنجان-مردم-از-رفتن-به-دور-دوم-مسافرت‌ها-خودداری-کنند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید براینکه شیب کرونا به سمت افزایش مبتلایان است گفت: مردم از رفتن به دور دوم مسافرت‌هاخودداری کنند.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه از هفته گذشته آمار کرونا شیب کندی به سمت بالا به خود گرفته است اظهار کرد: این موضوع حوزه درمان استان زنجان را نگران کرده است.

وی با تاکید براینکه نوع ویروس نیز جهش یافته بوده و سرعت شیوع آن نسبت به پیک‌های گذشته بیشتر شده است تصریح کرد: بسترها و سرعت شیوع کرونا بیشتر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه سرعت شیوع بالا رفته و مردم باید کرونا را جدی بگیرند افزود: سال گذشته افرادی را در اثر بیماری کرونا از دست دادیم در حالی که سن بالایی هم نداشتند.

وی با اشاره به اینکه خودمان نیز کمی مقصر هستیم که عزیزانمان را از دست می‌دهیم ادامه داد: در این شرایط باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم تا شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

آرمانی‌کیان با بیان اینکه در وضعیت کنونی ارتباطات خود را باید طوری تنظیم کنیم که نه آسیب بزنیم و نه خودمان آسیب ببینیم ابراز کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان زنجان کاهش یافته است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از مردم پروتکل‌های بهداشتی را اصلا رعایت نمی‌کنند اظهار داشت: عادی انگاری در این شرایط زنگ خطری برای وقوع پیک دیگری از کرونا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: عده‌ای مطرح می‌کنند که از وضعیت خسته شدیم اما مطرح کردن این موضوع دلیلی برای از دست دادن عزیزانمان نیست.

وی با تاکید براینکه از مردم درخواست داریم عادی پنداری از وضعیت کرونا نداشته‌باشد بیان کرد: زمانیکه آمار مبتلایان افزایش می‌یابد محدودیت‌ها بیشتر شده و با اعمال محدودیت‌ها نیز ارتباطات و همچنین بازار نیز تحت‌الشعاع قرار میگیرد و باعث وقوع مشکلات مختلف در جامعه می‌شود.

آرمانی کیان عنوان کرد: تنها راه برای حل مشکلات رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که از مردم می‌خواهیم حتما توجه داشته باشند تا شاهد پیک جدیدی در استان نباشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم دور دوم سفرهای نوروزی را آغاز کردند که از مردم تقاضا میکنیم در این شرایط به هیچ عنوان مسافرت نروند و کنار خانواده ماندن را به مسافرت‌ها ترجیح داده و با این کار سلامت خود و خانواده را تضمین کنند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر