logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۰۳۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل خانواده:

کثرت فرزند موجب موفقیت در سختی‌های روزگار می شود/ توصیه ائمه اطهار(ع) فرزند آوری است

کثرت-فرزند-موجب-موفقیت-در-سختی‌های-روزگار-می-شود-توصیه-ائمه-اطهار(ع)-فرزند-آوری-است
کارشناس مسائل خانواده گفت: در روایات کثرت فرزند مایه اقتدار و قدرت و باعث موفقیت در سختی‌ها و مشقت‌های روزگار است

زینب اسکندری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در دین مبین اسلام فرزند و کثرت فرزند بسیار مورد مباهات و ارزشمند بوده و در  آیات شریفه قرآن کریم از فرزند به عنوان زینت یاد شده است. مثل المال و البنون زینه الحیوه الدنیا سوره کهف آیه 46  و یا درآیه شریفه زین للناس حب الشهوات

وی با اشاره به آیه 14 سوره آل عمران، "من النساء و البنین، خاطرنشان کرد: با مراجعه به تفاسیر این آیه متوجه می‌شویم این زینت‌ها که  در آیات  به آن‍‌ها اشاره شده است، سرمایه‌های زندگی دنیا هستند یعنی  هر عقل سلیمی نمی‌تواند منکر این شود که میل به زینت داشتن در دنیا ندارد.

این کارشناس مسائل خانواده بیان داشت: فرزند  هم مایه زینت است و داشتن زینت در زندگی  سرمایه و آرزوی هر کسی می‌تواند باشد.

اسکندری خاطرنشان کرد: این سرمایه را از روی حکمت برای انسان قرارداده تا به واسطه او به هدف واقعی یعنی استکمال عقل و سعادت اخروی دست یابد. فرزندان وسیله استکمال عقل هستند.

وی افزود:در روایات متعددی اهل بیت علیهم السلام فرزندان را مایه روشنی چشم، و میوه دل معرفی می‌کنند و در روایتی پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند "انهم لثمره القلوب و قره الاعین".

کارشناس مسائل خانواده گفت: روشنی چشم  یک واژه آشنایی است که همه تعبیرات خوب و زیبایی از آن داشته و دارند.  روشنی چشم همان نشاط واقعی برای انسان، امید، برکت و ... است که از ثمرات فرزند است.

اسکندری بیان داشت: در روایتی از امام صادق علیه السلام از پیامبر نقل می‌کنند" اکثروا الولد اکثر بکم الامم غدا" بخ این معنا که  فرندانتان را زیاد کنید تا فردا به واسطه کثرت شما بر دیگر امت‌ها افتخار کنم .

وی ادامه داد: کثرت فرزند و کثرت جمعیت مسلمان مایه افتخار پیامبر مکرم اسلام است.

این کارشناس مسائل خانواده یادآور شد: شاید خیلی از افراد بگویند که اگر در زمان پیامبر بودند حتما به ایشان خدمت می‌کردم باید گفت که اکنون هم می‌توانید به ایشان با ازدواج و کثرت اولاد خدمت کنید.

اسکندری خاطرنشان کرد: در روایات کثرت فرزند مایه اقتدار و قدرت و باعث موفقیت در سختی‌ها  و مشقت‌های روزگار است و امام رضا علیه السلام می‌فرماید "توفیر الولد لنوائب الدهر و حوادث الامور" زیادی فرزند برای رویارویی با سختی‌های زمانه و پیامدهای روزگار است. لذا پایه قدرت و ثروت و پیشرفت هر خانواده  بستگی به جمعیت آن است.

وی افزود: در زندگی علمای بزرگ مانند  مرحوم آیت‌الله مومن هم دیده می‌شود که ایشان به شرط کثرت اولاد، فرزندانشان را ترغیب به ازدواج می‌کردند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر