logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۰۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

حمله جنگنده های سعودی به استان «مارب»

حمله-جنگنده-های-سعودی-به-استان-«مارب»
به گزارش رسانه های یمنی، جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی در تازه ترین موج حملات خود استان مارب دریمن را با ۱۳ راکت هدف گرفتند.

به گزارش موج رسا; به نقل از الجزیره، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی در تازه‌ترین موج حملات خون بار خود علیه مواضع غیرنظامیان در خاک یمن با شلیک ۱۳ راکت استان مارب را مورد هدف قرار دادند.

همچنین طبق آخرین گزارش منتشر شده، متجاوزان سعودی-آمریکایی طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۸۴ بار توافق آتش بس الحدیده را نقض کردند.

نقض توافق آتش بس شامل به پرواز درآوردن پهپادهای جاسوسی و جنگی در مناطق مختلف استان‌های مرزی یمن و تقویت استحکامات جنگی و بیش از ۱۵۰ بار تیراندازی و بمباران توپخانه ای علیه مواضع نظامی و غیر نظامی می‌شود.‌

پیشتر فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی از ابتکار عمل ریاض برای آتش بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس با نظارت سازمان ملل و موافقت انصارالله اجرایی می‌شود. با این حال، سخنگوی جنبش أنصارالله به طرح عربستان سعودی واکنشی نشان داد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این خصوص گفت: سعودی‌ها برای توقف جنگ یمن هیچ جدیتی ندارند. طرح سعودی‌ها برای برقراری آتش بس در یمن صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و نه عملیاتی. آتش بس زمانی معنا و مفهوم پیدا می‌کند که محاصره و تجاوز پایان یابد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر