logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۰۲۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
موج رسا خبر می‌دهد؛

روستای سهرین، قرنطینه نیست

روستای-سهرین،-قرنطینه-نیست
در 2 روز گذشته، خبرهایی مبنی بر قرنطینه روستای سهرین از توابع بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا و همچنین ابتلای یک فرد به کرونای انگلیسی مطرح بود اما پیگیری موج رسا نشان می‌دهد که این روستا قرنطینه نیست.

به گزارش موج رسا; سهرین از روستاهای بزرگ و پرجمعیت و از توابع بخش قره‌پشتلو و در فاصله 21 کیلومتری شهرستان زنجان است. مردم این روستا از درآمد خود را راه فعالیت‌های زراعی، دامپروری، باغداری و تولیدات صنایع دستی به دست می‌آورند اما بسیاری از اهالی این روستا نیز در بخش‌های دولتی و غیردولتی در شهر زنجان فعالیت دارند و از این رو رفت‌وآمد به روستای سهرین زیاد است.

طی 2 روز گذشته، خبرهایی مبنی بر قرنطینه روستای سهرین به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و همچنین ابتلای یک فرد به کرونای انگلیسی مطرح بود اما پیگیری موج رسا نشان می‌دهد که این روستا قرنطینه نیست.

 

*‌ روستای سهرین قرنطینه نیست

محمدعلی هاشمی، دهیار روستای سهرین در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه این روستا قرنطینه نیست، گفت: ابتدا بحث قرنطینه روستا مطرح شد اما منتفی شده و فعلاً روستای سهرین قرنطینه نبوده و رفت‌وآمد در جریان است.

وی اظهار داشت: آزمایش و نمونه‌گیری لازم از فرد مشکوک انجام شده اما روستا قرنطینه نشده است.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا مبتلایان به کرونا از روستا خارج شده و خارج از استان زنجان رفته بودند، خاطرنشان کرد: کسی از روستا به خارج از استان نرفته و در همین جا مبتلا شده‌اند.

 

*‌ نتیجه نمونه‌گیری مورد مشکوک به کرونای انگلیسی هنوز مشخص نشده اما روستا قرنطینه نشده است

بهرام بیگدلی، بهورز روستای سهرین در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با بیان اینکه یک مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در روستا وجود داشت، گفت: به همین دلیل، طبق دستور بخشدار قره‌پشتلو، حالت قرنطینه مطرح شد اما شرایط در حدی نبود که روستا قرنطینه شود.

وی با بیان اینکه نتیجه آزمایش مورد مشکوک به کرونای انگلیسی هنوز مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: تست اولیه، مشکوک بود اما خیلی نمی‌توان به آن اعتماد کرد لذا از فرد مشکوک و اطرافیان و همسایگان و هر آن کس که با وی در ارتباط بوده، نمونه‌گیری انجام شده و مشکل خاصی وجود ندارد ضمن اینکه نمونه فرد مشکوک نیز به تهران اراسل شده است.

بیگدلی در خصوص زمان مشخص شدن نتیجه نمونه‌گیری مورد مشکوک به کرونای انگلیسی، یادآور شد: نمونه آزمایشگاهی یک فرد مشکوک به کرونای انگلیسی به تهران ارسال شده که اعلام نتیجه قطعی آن ممکن است یک هفته تا 10 روز طول بکشد.

بهورز روستای سهرین در خصوص آخرین وضعیت روستا و تعداد مبتلایان به کرونا گفت: سهرین، روستای بزرگی است و بسش از 700 نفر از اهالی روستا در شرکت‌ها و ادارات مختلف در بخش خصوصی و دولتی مشغول فعالیت هستند و به دلیل ارتباطات مختلف، ممکن است موارد مثبت هم وجود داشته باشد و شغل همین فرد مشکوک به کرونای انگلیسی نیز ویزیتور است.

وی تصریح کرد: روستای سهرین نیز مانند تمام مناطق کشور بوده و هر اتفاقی ممکن است بیفتد.

بیگدلی با بیان اینکه جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمام اهالی روستا توجیه شده و تحت آموزش قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: مسجد روستا که تعطیل است و مراسم جشن و عروسی هم اگر قرار باشد برگزار شود، اخطار و تذکرات لازم داده شده و حداقل نفرات، دعوت می‌شوند.

بهورز روستای سهرین با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های آموزشی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در روستا انجام شده است، گفت: بنده الان فقط نمونه‌گیری می‌کنم و وقتی یک مورد مثبت کرونا یافت شود، بلافاصله از اطرافیان و هر کسی که با وی در ارتباط بوده، نمونه‌گیری می‌کنیم تا جواب نهایی بیاید و در صورت نیاز، فرد مبتلا حتماً قرنطینه می‌شود.

وی در خصوص نقاهتگاه و محل قرنطینه مبتلایان به کرونا خاطرنشان کرد: به روستاییان نیز اعلام شده که هتل سپهر زنجان به عنوان نقاهتگاه، آماده بوده و هر بیماری خواست می‌تواند برای قرنطینه به آنجا برود اما اما خود مبتلایان می‌گویند اتاق مجزا دارم و خودم قرنطینه می‌شوم.

بیگدلی افزود: افراد مبتلا به مدت 14 روز تحت نظر قرار می‌گیرند و مشکل حل می‌شود.

وی با تاکید مجدد بر اینکه روستای سهرین، قرنطینه نیست، تصریح کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر، جوّ بدی افتاده که این روستا قرنطینه شده در حالی که اینطور نیست و رفت‌وآمد به روستا وجود دارد.

بیگدلی ادامه داد: روستای سهرین، قرنطینه نشده و اینجا هم مانند هر نقطه دیگر ایران است و ویروس کرونا وجود دارد اما همه مردم باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

 

*‌ موارد مشکوک از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود

محمود حریری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان نیز در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: روستای سهرین، قرنطینه نشده است.

وی در خصوص فرد مبتلا به کرونای انگلیسی خاطرنشان کرد: هرگونه مورد مشکوکی وجود داشته باشد توسط روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می‌شود.

بهنام آقاجانلو

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر