logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۰۲۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

نوروز 1400 به وقت زنجان/ زنجانی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به استقبال نوروز می‌روند

نوروز-1400-به-وقت-زنجان-زنجانی‌ها-با-رعایت-پروتکل‌های-بهداشتی-به-استقبال-نوروز-می‌روند
نوروز 1400 در زنجان همانند سایر استان‌های کشور متفاوت بوده و مردم به دلیل شیوع بیماری کرونا، ناچار به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

به گزارش موج رسا; با انتشار ویروس کرونا از سال گذشته در جهان و به تبع آن در ایران، نوروز در دو سال گذشته متفاوت برگزار شده و مردم برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، به رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی آورده‌اند.

از سال گذشته مردم زنجان همچون مردم سایر جهان با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده ورود به نوروز شده‌اند و امسال هم این شرایط همچنان پا برجاست و به دلیل انتشار نوع جدیدی از کرونا به نام کرونای انگلیسی، ضرورت رعایت پروتکل‌ها افزایش یافته است.

در حالی که در سال گذشته مراکز تاریخی و فرهنگی شهر زنجان تعطیل بود اما امسال به توجه به زرد بودن رنگ این استان به جز شهرستان ابهر، این مراکز باز بوده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده بازدید علاقه مندان است.

در سال گذشته ورود به استان زنجان ممنوع بود اما با وجود اعلام استانداری زنجان برعدم ورود میهمان به این استان، محدودیتی اعمال نشده است.

برنامه تحویل سال نیز در حسینیه اعظم زنجان و در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود و مردم با رعایت پروتکل‌ها به صورت محدود در این مراسم حضور می‌یابند.

 

*آغاز کمپین تشدید نظارت‌های نوروزی در زنجان

عملیات کمپین تشدید نظارت‌های نوروزی در استان زنجان به منظور نظارت برای محصولات خوراکی و آشامیدنی در ایام نوروز، پایش محصولات یاد شده توسط کارشناسان نظارت برای مواد غذایی آغاز شده است.

همچنین سامانه ارزیابی، نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو نیز در صورت مشاهده عدم انطباغ در محصولات غذایی و آشامیدنی آماده دریافت شکایات همشهریان است و این برنامه تا 20 فروردین 1400 ادامه دارد.

همچنین 19 پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر استان زنجان در ایام نوروز در آماده باش بوده و یک تیم امداد کوهستان با تمام تجهیزات در مناطق کوهستانی استان زنجان فعالیت خواهد کرد.

این طرح به مدت 20 روز در این استان اجرایی شده و خدمات متنوعی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیرمترقبه ارائه می‌شود.

در این طرح 258 نجاتگر و پرسنل امدادی خدمات رسانی کرده و مرکز کنترل و فرماندهی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با شماره 112 به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به هموطنان است.

مدارس تلویزیونی نیز از 29 تا سوم فروردین برای پایه‌های تحصیلی برنامه‌ای ندارد و دانش‌آموزان پس اعلام وزارت آموزش و پرورش در شبکه شاد همچنان به تحصیل ادامه می‌دهند.

 

*تشدید نظارت‌ها بر مراکز گردشگری زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز از تشدید نظارت‌ها بر مراکز زیر نظر این اداره کل خبرداد و گفت: بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد کرونای استان در این اماکن نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

امیر ارجمند گفت: آداب و رسوم مناطق مختلف استان زنجان نیز در نوروز در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی استان ارائه می‌شود.

وی از آغاز ساخت 50 کلیپ و فیلم تبلیغاتی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان خبردادد و گفت: طرح نوروزی نیز با قوت در استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان نیز از تشدید نظارت بر اتوبوس‌های بین شهری خبرداد و گفت: سلامت همه مسافران باید در سامانه تایید شده باشد.

عبدالحسین علی اکبری از توزیع پک‌های بهداشتی در بین مسافران خبرداد و گفت: اتوبوس‌ها با 50 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت‌های لازم بر ناوگان حمل‌و‌نقل مسافر انجام می‌شود، گفت: مسافران می‌توانند شکایات خود را از رانندگان اعلام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان نیز از آماده باش همه دستگاه‌های خدمات رسان خبرداد و گفت: به منظور جلوگیری از حوادث غیرمترقبه دستگاه‌های استان در آماده باش هستند.

صفی‌الله کرامتی بیان داشت: از طریق سازمان هواشناسی توصیه‌های لازم به مردم ارائه می‌شود اما ضروری است با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم از سفرهای غیرضروری جلوگیری کنند.

همچنین دستگاه‌های دولتی استان از جمله استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، پلیس راهور، نیروی انتظامی و اورژانس در طرح نوروزی مشارکت فعال دارند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر