logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۰۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه خواربارفروشان زنجان:

اصناف و کسبه منصف زنجان الگوی عدالت در جامعه هستند

اصناف-و-کسبه-منصف-زنجان-الگوی-عدالت-در-جامعه-هستند
رئیس اتحادیه خواربارفروشان زنجان گفت: اصناف زنجان الگوی عدالت در جامعه هستند و هیچ‌گاه به ویژه در دوران سختی‌ها احتکار نکرده و گران نفروخته‌اند.

کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اصناف استان زنجان همواره از جان و مال و سرمایه خود برای بالندگی نظام اسلامی همچون مدافعان سلامت مایه گذاشته‌اند و همواره در صحنه‌های دفاع از انقلاب حضور فعالی دارند.

وی ادامه داد: در زمان انتشار ویروس کرونا زمانی که در کشورهای اروپایی اجناس کمیاب شد و صف‌های طولانی برای دریافت کالا تشکیل شد در ایران به دلیل کارکرد مناسب اصناف چنین مواردی مشاهده نشد چرا که اصناف با عدالت خود زمینه گرانی را ایجاد نکردند.

 این مسئول با بیان اینکه کاسب حبیب خداوند متعال است و باید پشتوانه اصناف بود، افزود: با وجود اینکه هیچ حمایتی از اصناف در دوران کرونا نشد اما کسبه هیچ‌گاه گران فروشی نکردند و از خرد و کلان عدالت محور بودند.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان زنجان خاطرنشان کرد: منشا گرانی‌ها در کشور دانه درشت‌ها هستند که قیمت واردات و صادرات در دست آنها است و اصناف در این زمینه نقشی ندارند.

کرمی با اشاره به فعالیت چشمگیر اصناف در حوزه مواد غذایی و لوازم بهداشتی در دوران کرونا، گفت: 2 هزار صنف زنجان در استان زنجان وجود دارد که ضرایب قیمت مشخص شده از سوی دولت را بدون اضافه کردن مبلغی اجرایی می‌کنند.

وی از فعالیت 12 ساله خود در بازار زنجان خبرداد و گفت: اصناف در کوران حوادث و بلایا و حوادث غیر مترقبه نه تنها به گرانی دامن نزدند بلکه در کنار سایر مردم مواسات و همدلی کرده و در عرصه‌های دفاع از نظام اسلامی نیز به ویژه در دوران سخت دفاع مقدس همراه نظام بودند.

این مسئول یادآور شد: اصناف زنجان همواره درصد در نظر گرفته شده توسط دولت را که برای عمده فروشی‌ها سه درصد و برای خرده فروش 10 الی 12 درصد است را رعایت کرده و به گرانی دامن نزده‌اند.

این مغازه‌دار با انصاف ادامه داد: در حالی که دولت اجازه افزایش قیمت کالاها تا 12 درصد را به اصناف داده است اما در زنجان به دلیل وجود عدالت و انصاف در بین اصناف زنجان این میزان بین 6 تا 7 درصد است.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان زنجان خاطرنشان کرد: اصناف زنجان الگوی عدالت در جامعه هستند و هیچ‌گاه به ویژه در دوران سختی‌ها احتکار نکرده و گران نفروخته‌اند.

وی با بیان اینکه زنجان پایلوت مصرف کننده در کشور است، افزود: زنجان بنکدار و تاجر ندارد و کالاهای مورد نیاز استان از طریق بندر و تهران تامین می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر