logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۰۲۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

گزارش نهایی حادثه بوئینگ اوکراینی منتشر شد

گزارش-نهایی-حادثه-بوئینگ-اوکراینی-منتشر-شد
طبق وعده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر انتشار گزارش نهایی حادثه بوئینگ اوکراینی در روزهای پایانی اسفند 99، این گزارش امروز منتشر شد.

به گزارش موج رسا; بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه ۹۸ بود که یک فروند بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینحدود ۶ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار حادثه شد و سقوط کرد.

 هواپیمای بوئینگ پرواز شمارهٔ ۷۵۲ شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین در ۱۸ دی ۱۳۹۸ (۸ ژانویه ۲۰۲۰) ساعت ۶:۱۹ صبح در نزدیکی شاهدشهر استان تهران مورد اصابت ۲ فروند موشک قرار گرفت که به صورت غیرعامدانه به سمت این هواپیما پرتاب شده بود، همهٔ ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند، تعداد زیادی از مسافران این پرواز ایرانی بودند.

پیش از این رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در روز نهم اسفندماه گفته بود که طبق کنوانسیون شیکاگو و انکس ۱۳ ایکائو (سازمان جهانی هواپیمایی) ما به کشورهایی که در حادثه بوئینگ اوکراینی دخیل بودند، گزارش بررسی حادثه را اعلام کردیم، این کشورها ۶۰ روز فرصت داشتند در این باره به ما پاسخ بدهند که نهم اسفندماه این مهلت تمام می‌شد، پیش از این سه کشور که برای آنها گزارش ارسال کردیم، پاسخ ما را داده بودند که فنی و سازنده بود، کشور چهارم هم نظر خود را ارائه داد، به هر حال زمان قانونی ۶۰ روزه، طبق انکس ۱۳ ایکائو است.

به گفته دهقانی زنگنه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تا پایان سال جاری نتیجه نهایی و دقیق حادثه بوئینگ اوکراینی را برای عموم مردم منتشر می‌کند، نظریات کشورهای دخیل هم حتما در این موضوعات بررسی و مطرح می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر