logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۰۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبرداد

وقوع خسارت 662 میلیارد ریالی در بخش کشاورزی استان زنجان

وقوع-خسارت-662-میلیارد-ریالی-در-بخش-کشاورزی-استان-زنجان

رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به میزان خسارت امسال در بخش کشاورزی گفت: 662 میلیارد ریالی در بخش کشاورزی استان زنجان امسال وارد شده است.

احمد موسوی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در سال جاری محصولات زراعی و باغی مختلفی در اثر عواملی همچون سرمازدگی، سیل، تگرگ و باد شدید در مناطق مختلف استان دچار خسارت شده اند که از محصولات زراعی به گندم، جو، کلزا، یونجه، صیفی جات، حبوبات دیم و سیر و از محصولات باغی به زردآلو، بادام، انگور، سیب، هلو و شلیل می توان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا نیمه اردیبهشت ماه در اثر عوامل فوق در مجموع 35 هزار و 89 تن از محصولات باغی استان زنجان دچار خسارت شده اند که رقمی معادل 568 میلیارد و 272 میلیون ریال را شامل می‌شود.

رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان خسارت وارده به محصولات زراعی استان را نیز در مجموع 70 میلیارد و 170 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: امسال تا نیمه اردیبهشت ماه در مجموع به 6 هزار و 781 تن از محصولات زراعی استان خسارت وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع 41 هزار و 870 تن از محصولات زراعی و باغی استان زنجان دچار خسارت شده است که در اثر آن کشاورزان استان متحمل خسارت 638 میلیارد و 442 میلیون ریالی شده اند.

رئیس اداره بحران سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: امسال همچنین در اثر عوامل مختلف مبلغی معادل 23 میلیارد و 588 میلیون ریال به بخش دام و طیور و تاسیسات کشاورزی و منابع آبی استان خسارت وارد شده است.

وی مجموع خسارات وارده به بخش کشاورزی استان زنجان طی مدت مذکور را 662 میلیارد و 30 میلیون ریال اعلام کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر