logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۰۱۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

حکم طبری تایید شد

حکم-طبری-تایید-شد
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در سال جاری چهل سامانه جدید برای خدمت رسانی هوشمند به مردم در قوه قضاییه به بهره برداری رسید که حاصل این چهل سامانه، حذف بیش از ۳ میلیون مراجعه حضوری به واحد‌های قضایی بود.

به گزارش موج رسا; غلامحسین اسماعیلی در چهلمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه با تبریک حلول ماه شعبان و موالید خجسته این ماه و فرارسیدن نوروز باستانی و آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، ابراز امیدواری کرد که در سال جدید که آغاز و پایان آن با میلاد منجی عالم بشریت است و دوبار جشن میلاد حضرت بقیه االله اعظم (عج) را خواهد گرفت، سال گشایش، نجات از گرفتاری‌ها و سال فرج باشد.

وی با بیان اینکه سالی که بر ما گذشت سالی سخت و توام با صبر و استقامت بود، افزود: امسال سالی سخت از نظر وضعیت معیشتی مردم، گرانی‌ها افسار گسیخته، تورم بیش از حد و همراه با مصیبت‌ها و دغدغه‌های کرونایی بود؛ اما در مقابل شاهد جهاد مقدس مدافعان سلامت و کمک‌های مومنانه مردم در زمینه رفع مایحتاج و نیاز نیازمندان بودیم.
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: خدای بزرگ را شاکریم که در این سال سخت با اجرای سند و برنامه‌های تحولی قوه قضاییه، توفقیاتی به دست آوردیم و به اقتضای دوران تحول در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی به مردم، توانستیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل نماییم و در اجابت رهنمود‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رضایت نسبتی مردم خوب ایران زمین را بدست آوریم.
 
اسماعیلی یادآور شد: همکاران خدوم و پر تلاش ما در قوه قضاییه همانند مدافعان سلامت، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مواجهه با ویروس منحوس کرونا، ایثارگرانه و هوشمندانه در میدان گره گشایی از گرفتاری‌های مردم با تمام توان، حضوری مستمر داشته‌اند و کرونا را به پیشران هوشمندسازی قوه قضاییه مبدل نمودند.
 
وی افزود: در سال جاری چهل سامانه جدید برای خدمت رسانی هوشمند به مردم در قوه قضاییه به بهره برداری رسید که حاصل این چهل سامانه، حذف بیش از ۳ میلیون مراجعه حضوری به واحد‌های قضایی بود.
 
سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: علاوه بر کاهش مراجعه سه میلیون نفری، دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز در سال ۱۳۹۹ با مراجعه به سامانه‌های نوبت دهی مراجع قضایی توانستند در وقت و زمان معین به واحد قضایی مراجعه کنند و بدون معطلی و به محض حضور از دریافت خدمات بهره‌مند شوند.
 
اسماعیلی از صدور بیش از یک میلیون گواهی انحصار وراثت به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: بیش از یک میلیون درخواست، لایحه، دادخواست و شکواییه توسط وکلا و سامانه‌های خودکاربری در سامانه‌ها به ثبت رسید و قریب به یک میلیون اظهارنظر کارشناسی از ناحیه کارشناسان رسمی دادگستری توسط سامانه‌ها به واحدهای قضایی ارسال شد.
 
وی یادآور شد: در سال جاری، 25 سرویس استعلام آنی و مکاتبات الکترونیکی در قوه قضاییه به بهره برداری رسید و در نتیجه شاهد کاهش ده درصدی زمان رسیدگی به پرونده‌ها در واحد‌های قضایی بودیم.
 
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه راه اندازی مکانیزم احراز هویت برخط بر‌ای اولین بار در کشور، از دیگر دستاورد‌های قوه قضاییه در این عرصه بود.
 
اسماعیلی به دادرسی‌های الکترونیکی هم اشاره‌ای کرد و بیان داشت: در سال ۱۳۹۹ تمامی زندان‌های کشور به سیستم دادرسی الکترونیک مجهز شدند و ۴۰۰ اتاق دادرسی الکترونیکی در زندن‌های کشور دایر شد و به تناسب جمعیت زندانیان در برخی از زندان‌ها یک اتاق دادرسی الکترونیک و در برخی دیگر دو، سه و چهار اتاق دادرسی الکترونیک به بهره برداری رسید و موفق شدیم با تجهیز حدود سه هزار اتاق دادرسی الکترونیکی در واحدهای قضایی، رسیدگی به پرونده ۱۲۰ هزار زندانی از طریق دادرسی الکترونیک و بدون اعزام به واحد‌های قضایی انجام شد و ۷۰ درصد اعزام‌ و بدرقه زندانیان کاهش یافت./دانا
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر