logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۰۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در پاسخ به موج رسا:

التهاب موجود در بازار مرغ به دلیل ذخیره‌سازی برای ایام تعطیل است

التهاب-موجود-در-بازار-مرغ-به-دلیل-ذخیره‌سازی-برای-ایام-تعطیل-است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در خصوص صف‌های طولانی برای خرید مرغ و علت کمبود این کالای اساسی گفت: التهاب موجود در بازار مرغ به دلیل ذخیره‌سازی مردم برای ایام تعطیل عید نوروز است.

محمدرضا آبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه کمبودی در بازار مرغ وجود ندارد، اظهار داشت: مصرف روزانه مرغ در استان زنجان 30 تُن است در حالی که هم‌اکنون روزانه بین 90 تا 100 تن مرغ در سطح استان توزیع می‌شود.

وی در خصوص صف‌های طولانی برای خرید مرغ و علت کمبود این کالای اساسی خاطرنشان کرد: التهاب موجود در بازار مرغ به دلیل ذخیره‌سازی مردم برای ایام تعطیل عید نوروز است.

آبی‌پور با اشاره به توزیع روزانه حدود 100 تن مرغ در سطح استان افزود: 30 تن از این مقدار برای مصرف روزانه استان بوده و به همین میزان هم مردم جهت ذخیره‌سازی در تعطیلات پیش رو بیش از نیاز مصرف، خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه 30 تن دیگر نیز افرادی هستند که معمولاً همیشه اضافه‌تر می‌خرند که همین افراد سبب پیش آمدن شرایط موجود شده‌اند، تصریح کرد: مغازه‌داران به دلیل محدودیت در عرضه به هر فرد بیش از 2 عدد مرغ نمی‌فروشند و به همین دلیل مشاهده شده که افراد به صورت خانوادگی و در صف‌های متعدد می‌ایستند.

آبی‌پور با بیان اینکه مردم نگران تامین مرغ برای بعد از تعطیلات نباشند، یادآور شد: بعد از تعطیلات نوروز و از 5 فروردین‌ماه، کشتار مرغ در استان از سر گرفته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در پاسخ به اینکه استان زنجان، قیمت مصوب ستاد تنطیم بازار را رعایت می‌کند و عدم رعایت سایر استان‌ها سبب خروج مرغ از استان می‌شود، خاطرنشان کرد: ما مسئول مردم و استان خودمان هستیم و تلاش می‌کنیم که اصل مسئولیت خود را ایفا کنیم و مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور به دست مردم برسد و تمام اقشار جامعه بتوانند از این کالا استفاده کنند.

وی افزود: ما هم می‌توانیم مثل سایر استان‌ها بپذیریم که مرغ به قیمت بالاتر فروخته شود که مصرف در این صورت، پایین می‌آید اما همه مردم نمی‌توانند تهیه کنند.

آبی‌پور با بیان اینکه متاسفانه امکان دارد بخشی از مرغ از استان خارح شود، گفت: بیش از پیش برای این موضوع نظارت شده و به دلیل مشخص بودن مسیرها از طریق پلیس امنیت، رصد می‌شود و جلوی افرادی که اقدام به خروج مرغ کنند، گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه خود مردم نیز اجازه ندهند که مرغ از شبکه خارج شود، اظهار داشت: کالا برای مردم این استان تهیه می‌شود و خود مردم نیز باید همکاری کنند.

آبی‌پور تاکید کرد: بنده مسئول استان خودم هستم و نمی‌توانم استان‌های دیگر را مکلف به رعایت نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور کنم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه 90 تُن، مصرف و نیاز واقعی استان به مرغ نیست، گفت: مصرف واقعی استان همان 30 تن بوده و 60 تن مابقی به خاطر ذخیره‌سازی در ایام تعطیل، خریداری می‌شود.

وی در خصوص روغن خوراکی اظهار داشت: روغن هم‌اکنون به اندازه کافی در فروشگاه‌ها وجود دارد و ذخیره‌سازی این کالای اساسی نیز به اندازه کافی هم از محل واردات به استان و هم از محل تولیدات شرکت روغن نباتی جهان، انجام شده و مردم به هر اندازه که نیاز داشته باشند عرضه می‌شود.

آبی‌پور در خصوص میوه تنظیم بازاری نیز ابراز کرد: پرتقال، سیب زرد و قرمز از امروز به ترتیب به قیمت‌های 10500 ، 9 و 7500 تومان در بازار عرضه می‌شود که حداقل بین 2 تا 3 هزار تومان پایین‌تر از قیمت میوه در میدان تره‌بار است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر