logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۰۱۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرماندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

ثبت نام 100 داوطلب برای انتخابات شوراهای شهر در شهرستان زنجان

ثبت-نام-100-داوطلب-برای-انتخابات-شوراهای-شهر-در-شهرستان-زنجان
فرماندار زنجان از ثبت نام 100 نفر در انتخابات شوراهای شهر شهرستان زنجان خبرداد و گفت: ثبت نام همچنان ادامه دارد و سامانه ثبت نام داوطلبین ساعت 18 روز سه‌شنبه به صورت خودکار بسته می‌شود.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه 100 نفر در انتخابات شوراها ثبت نام کردند و همچنان روند ثبت نام‌ها ادامه دارد اظهار کرد: 90 نفر در زنجان، 6 نفر در شهر نیک پی و 4 نفر در شهر ارمغانخانه ثبت نام کردند که از این تعداد 12 نفر زیر 30 سال سن دارند و 12 نفر نیز بین 30 تا 35 ساله هستند.

وی با بیان اینکه 24 نفر از ثبت نام کنندگان هم بین 36 تا 40 ساله هستند ادامه داد: 17 نفر 41 تا 45 سال سن دارند و 18 نفر نیز بین 46 تا 50 ساله هستند.

فرماندار زنجان خاطر نشان کرد: 12 نفر 50 تا 55 ساله بوده و همچنین 4 نفر بالاتر از 56 سال و یک نفر نیز بالای 60 سال سن دارند.

وی با تاکید براینکه 16 نفر از این تعداد ثبت نام کنندگان از ایثارگران هستند گفت: 11 نفر سابقه عضویت در شورا را دارند و در مجموع ثبت نام کنندگان 9 نفر خانم و 91 نفر آقا هستند.

عسگری با اشاره به تحصیلات ثبت نام کنندگان در انتخابات شورای شهرهای شهرستان زنجان افزود: یک نفردارای مدرک حوزوی بوده و یک نفر دیپلم است.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس قانون برای شهرهای زیر 25 هزار نفر دیپلم و برای شهرهای بالای 25 هزار نفر لیسانس در نظر گرفته شده است تصریح کرد: امکان ثبت نام با مدرک دیپلم برای شهرهای بالای 25 هزار نفر وجود ندارد.

فرماندار زنجان عنوان کرد: از ثبت نام کنندگان 4 نفر دارای مدرک فوق دیپلم، 45 نفر لیسانس، 46 نفر فوق لیسانس و 3 نفر هم دکترا هستند.

وی با بیان اینکه از لحاظ شغلی 12 نفر از ثبت نام کنندگان بازنشسته هستند، ابراز کرد: دو نفر استاد دانشگاه، 31 نفر کارمند، 11 نفر فرهنگی، 21 یک نفر شغل آزاد دارند، 18 نفر سایر، 2 نفر بیکار و یک نفر نیز پزشک در انتخابات ثبت نام کردند.

عسگری در ادامه اظهار داشت: یک نفر در ثبت نام خود مدعی سابقه در نمایندگی مجلس را مطرح کرده که در بررسی‌های اولیه مشخص شده از نمایندگان مجلس دوره‌های گذشته نبوده و احتمالا از کاندیداهای مجلس بوده که این موضوع در هیئت نظارت مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ابراز کرد: ثبت نام‌ها غیرحضوری بوده و از طریق پیشخوان‌های دولت انجام می‌شود و همچنین داوطلبین می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی که در سایت وزارت کشور بارگذاری شده، استفاده کنند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه سامانه کاملا هوشمند بوده و اگر اطلاعات ثبت نام کنندگان خلاف واقع یا ناقص باشد به مرحله بعدی راه پیدا نمی‌کنند تاکید کرد: اطلاع رسانی لازم انجام شده تا کاندیدها در روند ثبت نام دقت لازم را داشته باشند.

وی با تاکید براینکه داوطلبین به این نکته توجه داشته باشند که ثبت نام خود را به آخرین روز موکول نکنند افزود: ثبت نام کنندگان حتما باید کد ملی پدر و مادر را در سامانه ثبت کنند که در این مورد نیاز است که به ثبت احوال مراجعه داشته باشند.

عسگری اظهار کرد: سه‌شنبه 26 اسفند آخرین روز ثبت نام از داوطلبین بوده و تجربه نشان داده که بیشتر افراد ثبت نام‌های خود را به آخرین روز موکول می‌کنند.

وی یادآور شد: در گذشته ثبت نام‌ها حضوری بود و در فرمانداریها انجام می‌شد و امکان تکمیل روند ثبت نام و برطرف کردن نواقصات بعد از اتمام زمان تعیین شده وجود داشت اما در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بعد از تکمیل حتی امکان ویرایش هم وجود ندارد و حتما باید داوطلبین با دقت ثبت نام‌های خود را به اتمام برسانند.

وی افزود: اگر کسی قبل از ساعت 6 ثبت نام خود را نهایی نکند و کد رهگیری خود را دریافت نکرده باشد، جزو محسوب نخواهد بود.

عسگری با بیان اینکه گواهی عدم سوء پیشینه نیز یکی از مدارک مورد نیاز کاندیداها در روند ثبت نام‌ها است عنوان کرد: در روز آخر دفاتر قضایی هم ممکن است، نتواند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه فرمانداریها نسبت به تکمیل پرونده‌هایی که کد رهگیری را دریافت کردند پاسخگو خواهند بود بیان کرد: کسانیکه کد رهگیری در مرحله اول ثبت نام نداشته باشند امکان تکمیل پرونده در فرمانداریها وجود ندارد.

فرماندار زنجان گفت: هیئت اجرایی شهرستان زنجان در دو روز گذشته تشکیل شده و معتمدین هیئت اجرایی نیز انتخاب شدند و بلافاصله بعد از اینکه ثبت نام‌ها به پایان رسید کار بررسی صلاحیت‌ها بعد از دریافت استعلاماتی که از مراکز چهارگانه (ثبت احوال، دادگستری، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات) خواهیم داشت کار بررسی صلاحیت‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

وی در پایان متذکر شد: ارتباطی که با ستاد انتخابات کشور داشتیم قرار است سامانه ثبت نام ساعت 18 عصر بسته شود و امکان تمدید هم وجود ندارد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر