logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۰۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

زنان به عضویت دفتر سیاسی جنبش «حماس» درآمدند

زنان-به-عضویت-دفتر-سیاسی-جنبش-«حماس»-درآمدند
دو زن برای نخستین بار به عضویت دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) انتخاب شدند.

به گزارش موج رسا; به نقل از اسپوتنیک، از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تحکیم کنترل خود بر نوار غزه، برای نخستین بار ظرف یک دهه گذشته به برگزاری انتخابات داخلی در این منطقه مبادرت کرده است.

در همین راستا روز یکشنبه اعلام شد که برای نخستین بار، زنان به عضویت دفتر سیاسی حماس، بالاترین نهاد تصمیم‌گیری این جنبش انتخاب شده‌اند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: «برای نخستین بار در تاریخ شکل‌گیری حماس، این جنبش دو زن را برای عضویت دفتر سیاسی خود در غزه برگزید».

«جمیله الشنطی» و «فاطمه شراب (الاخرس)» به عنوان اعضای این دفتر اعلام شدند و شوراب قرار است «ریاست شاخه زنان جنبش حماس» را برعهده گیرد.

گفتنی است که انتخابات داخلی حماس ظرف چند ماه گذشته در جریان بوده و رأی‌گیری‌ها در غزه، کرانه باختری و سایر مناطق برگزار شده است. روز یکشنبه نیز جلسه شورای مرکزی برگزار و اعضای جدید دفتر سیاسی حماس و اعضای هیأت اداری و کمیته‌های نظارتی در نوار غزه انتخاب شدند.

در این انتخابات، «یحیی السنوار» بار دیگر به عنوان رئیس و «خلیل الحیه» به عنوان نایب رئیس جنبش حماس در نوار غزه انتخاب شدند.

علاوه بر رئیس جنبش بانوان، جمیله الشنطی نیز به عنوان اولین بانوی عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) انتخاب شد.

براساس این انتخابات، یحیی السنوار به عنوان رئیس، خلیل الحیه نایب رئیس و نزار عوض الله، محمود الزهار، روحی مشتهی، فتحی حماد، سامح السراج، مروان عیسی، صلاح البردویل، جمیله الشنطی، غازی حمد، اسماعیل برهوم، سهیل الهندی، زکریا ابومعمر، جواد ابوشماله، کمال ابوعون، عصام الدعالیس و ماهر صبره به عنوان اعضای دفتر سیاسی و فاطمه شراب (الاخرس) به عنوان رئیس جنبش بانوان، اسامه المزینی رئیس شورای جنبش در نوار غزه و ماهر صبره به عنوان معاون رئیس هیأت اداری انتخاب شدند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر