logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۰۱۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان:

ظرفیت گرمخانه زنجان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مغفول مانده است

ظرفیت-گرمخانه-زنجان-برای-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی-مغفول-مانده-است
معاون سیاسی_ امنیتی استاندار زنجان گفت: ظرفیت گرمخانه زنجان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مغفول مانده است.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با تاکید براینکه طرح یاریگران زندگی توسط دستگاه‌های زیربط عملیاتی و اجرایی شود اظهار کرد: در قالب این طرح جامعه هدف باید به درستی شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات هدفمند در قالب طرح یاریگران زندگی در حوزه‌های مختلف اعم از جمعیت دانش آموزی، سازمان‌های مردم نهاد و حوزه ورزش و جوانان و خانواده‌ها انجام شود عنوان کرد: اگر ما در این حوزه خوب عمل کنیم با معضل معتادان متجاهر مواجه نمی‌شویم.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه ضربه زدن به بنیان قاچاقچیان مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر نیز از جمله اولویت‌هایی است که ساز و کار عملیاتی آن توسط دبیرخانه ستاد مقابله با مواد مخدر استان اتخاذ شود تاکید کرد: افزایش مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاده در مقابله با مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: حوزه درمان رویکرد‌های تحت پوشش قراردادن معتادین تحت درمان با استفاده از بیمه سلامت در اولویت قرار گیرد.

مرادی با اشاره به اینکه وجود گرمخانه در زنجان یک فرصت است و به نظر بنده از ظرفیت گرمخانه زنجان استفاده مطلوبی نمی‌شود ادامه داد: شهرداری باید برنامه‌ریزی کند که تا چه اندازه می‌تواند از این ظرفیت برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اتفاده کند.

وی با تاکید براینکه باید وظایف دستگاه‌ها در جمع آوری معتادان متجاهر احصا شود گفت: نسبت به تهیه شیوه نامه مشارکت و وظایف دستگاه‌ها اقدام شود.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: شهرداری باید برنامه‌ریزی کند که چه اقدامات بازدارنده‌ فیزیکی برای جلوگیری از تجمع معتادان متجاهر در سطح شهر زنجان می‌تواند داشته باشد.   

مرادی با بیان اینکه گزارش تحلیلی و دقیقی از معتادان متجاهر تهیه شده و به دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر ارائه شود گفت: استان زنجان جزو استانهای پاک در حوزه مواد مخدر بوده اما باز هم مشکلاتی در این حوزه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از آزاد سازی معتادان تا 15 فروردین جزو مصوبه این جلسه قرار گرفته و عملیاتی شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر