logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۰۱۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با موج رسا:

کشور ظرفیتهای بالایی برای جهش تولید دارد/ دولت استفاده خوبی از این ظرفیتها نکرده است

کشور-ظرفیتهای-بالایی-برای-جهش-تولید-دارد-دولت-استفاده-خوبی-از-این-ظرفیتها-نکرده-است
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: دولت استفاده خوبی از تمام ظرفیت های کشور برای جهش تولید نکرده است.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: وضعیت جهش تولید در کشور در حوزه‌های مختلف متفاوت بوده و در انتهای سال نسبت به اوایل سال از وضعیت مطلوبتری برخوردار است.

 وی با بیان اینکه جهش ارزی در انتهای سال 98 موجب ایجاد مشکلات بسیاری برای کشور از جمله در کالاهای واسطه‌ای و واردات شد، بیان داشت: برای کنترل قیمت ارز مشکلات بسیاری به وجود آمد که این امر به شدت به تولید آسیب رساند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتهای امسال نسبت به مشابه سال گذشته گذشته وضعیت قابل قبولتر است، افزود: در انتهای سال 99 با جهش تولید مواجه هستیم اگرچه این موضوع نسبت به میانگین و یکی دو سال خیلی کمتر تحقق یافته است.

طاهری با بیان اینکه شرایط ثبات در انتهای امسال قابل قبولتری نسبت به سال قبل است، افزود: سال گذشته در اواخر سال قیمت دلار تغییرات بسیاری داشت و قیمت از  13 به 30 هزار تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: اگر چه در حال حاضر هم قیمت دلار بالا بوده و ارزش پول ملی پایین است اما  ثبات نسبی وجود  دارد وصادرات نفت و گاز و کالا به حدی شده است که نیاز ارزی کشور را مرتفع و صادرات و واردات را امکانپذیر کرده است.

وی یادآور شد: ظرفیت کشور برای جهش تولید بالا بوده و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود که امیدواریم با فروکش شدن کرونا وضعیت مطلوبتری حاصل شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر