logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۰۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

پرداخت هزینه خدمات سطح یک به روستاییان در زنجان 32 درصد افزایش یافته است

پرداخت-هزینه-خدمات-سطح-یک-به-روستاییان-در-زنجان-32-درصد-افزایش-یافته-است
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: میانگین پرداخت هزینه خدمات سطح یک روستاییان در سال 99 در کل کشور 14.3 درصد نسبت به سال 98 افزایش داشته که این میزان در استان زنجان 32 درصد افزایش یافته است.

یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: 51 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت بوده که دو- سوم این جمعیت یعنی بالغ بر 357 هزار نفر را روستاییان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه به ازای هر چند نفر از روستاییان، یک پزشک خانواده تعریف شده است، خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی در سال جاری 852 هزار بار به پزشک خانواده، مراجعه کرده و خدمات مختلفی در قالب سطح یک دریافت کرده‌اند.

شیویاری افزود: سرانه بار مراجعه روستاییان 2.4 بوده یا به عبارت دیگر، هر روستایی 2.4 بار در سال جاری به پزشک خانواده مراجعه کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان یادآور شد: در سال جاری در مجموع بالغ بر 49 میلیارد و 350 میلیون تومان هزینه برای خدمات سطح یک روستاییان از سوی بیمه سلامت، پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: میانگین پرداخت هزینه جهت خدمات سطح یک روستاییان در سال 99 در کل کشور 14.3 درصد نسبت به سال 98 افزایش داشته که این میزان در استان زنجان 32 درصد افزایش یافته است.

شیویاری با بیان اینکه خدمات سطح یک به روستاییان، تعریف شده است، خاطرنشان کرد: سرانه مربوطه ثابت بوده و به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تصریح کرد: در صورتی که روستاییان به بیماری کرونا مبتلا شوند، خدمات از سطح یک خارج شده و به سطح 2 و 3 می‌رود که در این صورت در قالب صندوق بیمه روستایی، بستری می‌شوند.

شیویاری با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 5900 نفر در استان زنجان به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، گفت: به طور متوسط برای هر بیمار کرونایی 41 میلیون و 800 هزار ریال توسط بیمه سلامت، هزینه شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر