logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۰۰۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان:

معاملات مسکن در زنجان 60 درصد کاهش یافته است

معاملات-مسکن-در-زنجان-60-درصد-کاهش-یافته-است
رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر رکود بالایی را در بازار مسکن شاهد هستیم گفت: معاملات مسکن در زنجان حدود 60 درصد کاهش یافته است.

ابوالفضل طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار مسکن در استان زنجان در رکود کامل است اظهار کرد: متاسفانه بازار مسکن چند سال رونق می‌یابد و بلافاصله چند سال به رکود می‌رود که امروز شاهد دوران رکود مسکن در زنجان هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان با تاکید بر اینکه معاملات مسکن در استان زنجان حدود 60 درصد کاهش یافته است بیان کرد: قیمت مسکن نیز کمی روند کاهشی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز‌های مسکن در استان زنجان کاهش یافته است ادامه داد: بازار مسکن در استان زنجان به صورت دوره‌ای فعال می‌شود.

طاهری با بیان اینکه اخیرا هم متقاضیان برای تامین مسکن خود به سمت مسکن ملی رفتند اابراز کرد: بازار مسکن در استان زنجان چرخه متناوبی ندارد و به همین دلیل به یکباره شاهد رکود در بازار می‌شویم.

وی با بیان اینکه اگر ساخت و ساز‌ها رونق یابد به هیچ عنوان شاهد رکود در بازار مسکن نخواهیم بود گفت: افزایش هزینه‌های مصالح بر کاهش ساخت و ساز‌ها تاثیرگذار است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک زنجان ادامه داد: قیمت مصالح افزایش یافته و میلگرد نیز به 15 هزار تومان رسیده و قیمت سایر مصالح نیز روند صعودی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن در داخل شهر زنجان به حدود 10 میلیون تومان رسیده است افزود: این افزایش قیمت با توان مردم همخوانی ندارد و افزایش بیش از حد قیمت‌ها و کاهش توان خرید مردم هم از جمله عواملی است که باعث شده بازار مسکن به رکود برود.

طاهری در پایان به وضعیت اجاره بهای مسکن در استان زنجان اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت اجاره بها در مناطق متوسط زنجان 5 میلیون ودیعه و یک میلیون کرایه بوده و رهن کامل نیز تقریبا به حدود 100 میلیون تومان رسیده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر