logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۰۰۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در کنگره ملی لشکر فرشتگان؛

تمبر و شناسنامه بانوان شهیده استان زنجان رونمایی شد

تمبر-و-شناسنامه-بانوان-شهیده-استان-زنجان-رونمایی-شد
با برگزاری کنگره ملی لشگر فرشتگان، از کتاب شهدای زن استان زنجان و تمبر و شناسنامه بانوان شهیده استان رونمایی شد.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری در کنگره ملی لشکر فرشتگان، 17000 زنان شهید، اظهار داشت: کنگره فرشتگان تاریخ‌ساز برگرفته از پیام‌های مهم مقام معظم رهبری و به تاثیر از فرامکانی و فرا زمانی بودن شهدا و شهدای زن برگزار شده است.

وی ادامه داد: گرامیداشت جایگاه زنان شهید و ایثارگر و تجلیل از آنها که با از خودگذشتگی، فرهنگ ایثار را به جامعه ما تزریق کردند اقدام ارزشمندی است چرا که به برکت خون این شهدای گرانقدر است که موفق به کسب پیروزی در عرصه‌های مختلف شده‌ایم.

این مسئول بیان داشت: زنان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن در صحنه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش بی‌نظیری داشته و حتی در مبارزه با ویروس کرونا هم زنان حضور چشمگیری داشتند و بخش قابل توجهی از شهدای مدافع سلامت را بانوان تشکیل می‌دهند و از سویی مردان شهید و ایثارگر هم در دامن مادرانی رشد یافته‌اند که آنها را به گونه‌ای شایسته تربیت کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خاطرنشان کرد: آنچه وظیفه است معرفی درست و شایسته پیشکسوتان ایثارگر و شهدای عزیز است تا با پی بردن به زوایای پیدا و پنهان آن، نسل امروزی را به همراهی و همدلی با الگوهای برجسته ایثار در عصر حاضر دعوت کنیم.

بلوری بیان داشت: امروز بیش از ۸۰ درصد مخاطبین این کنگره، دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند و تصویر ذهنی درستی از آن دوران ندارند و از طرفی هم تحت هجمه روانی رسانه‌های خارج از کشور هستند.

وی افزود: لذا استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی و نشان دادن نقش و حضور ایثارگرانه زنان به عنوان الگویی برتر به دلیل تاثیرگذاری فرهنگی آنها در خانواده و عرصه اجتماع باید مدنظر قرار گرفته و حفظ شود. 

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با الگو پذیری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و مقام والای زنان ایثارگر به عنوان مفاخر ارزشی نظام و جامعه به نسل حاضر و آینده گام به عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی بگذاریم و از چهره انقلابی، سیاسی، و اجتماعی ایشان درس بگیریم که چگونه می‌توان از بدترین شرایط با مدیریتی قوی عبور و شیوه، منش و اندیشه‌های والای آنان را درسی برای آموزاندن به فرزندان و آیندگان قرار داد.

به گزارش موج رسا، کنگره ملی فرشتگان تاریخ ساز امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که در استان زنجان نیز همزمان با برگزاری این کنگره از کتاب شهدای زن استان زنجان و تمبر و شناسنامه بانوان شهیده استان رونمایی شد.

همچنین در قالب این کنگره از خانواده‌های شهدای زن استان زنجان از جمله شهیده پروین آزاد، شهیده اکرم احدیان بهیار مدافع سلامت،بهجت یحیوی جانباز ۴۰ درصد، الهام دوستگانی جانباز ۷۰ درصد ، شهیده ربیعه آیس ، شهیده طاهره طاهری، شهیده فهمیه خلیفه‌لویی، شهیده فهیمه سیاری و مکرمه بهرامی به عنوان جانباز تجلیل شد.

برپایی نمایشگاه عکس از رشادت‌های بانوان زنجانی در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این کنگره در استان زنجان بود.

استان زنجان با تقدیم 40 بانوی شهیده و 72 بانوی جانباز کارنامه درخشانی در دوران مبارزه با طاغوت و در دوران دفاع مقدس دارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر