logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۰۰۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای استان زنجان:

بیشتر جرائم فضای مجازی در حوزه مالی است

بیشتر-جرائم-فضای-مجازی-در-حوزه-مالی-است
رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه 45 درصد جرائم فضای مجازی در استان زنجان افزایش یافته است گفت: 90 درصد این جرائم در استان زنجان کشف شده است.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تاکید براینکه امسال در استان زنجان توانستیم بالای 90 درصد از جرائم را کشف کنیم اظهار کرد: تمام تلاش خود بکار بستیم این فضا را برای افراد متخلف ناامن کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفاتی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد مالی است عنوان کرد: جرائمی مانند انتشار تصاویر خصوصی افراد، برداشت‌های غیرمجاز از حساب افراد و غیره افزایش یافته است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با تاکید براینکه جرائم فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش یافته است ادامه داد: اکثر جرائم فضای مجازی کشف شده و برخی از جرائم نیز در دست بررسی قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا با تمام تلاش خود فضای مجازی را رصد می‌کند و این فضا را برای متخلفان و افراد سودجو ناامن کرده است.

آدینه‌لو با بیان اینکه یک شهروند هر گونه یوزر پسوردی از کارت خود را در اختیار دیگران قرار می‌‌دهد به معنی این است که از محیط شخصی خود کلیدی در اختیار دیگران می‌گذارد عنوان کرد: اخیرا موضوع بازار رمر ارز‌ها مطرح است با توجه به اینکه تاکنون قانونی در این رابطه در کشور وجود ندارد و یکسری از افراد در این حوزه در خارج از کشور فعالیت می‌کنند بنا براین مردم باید به شدت مراقب سرمایه‌های خود باشند.

وی اظهار داشت: اگر در این حوزه کلاهبرداری خاصی اتفاق بیفتد قابل تعقیب نخواهد بود.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با تاکید براینکه درخواستی که از همشهریان داریم این است که مراقب حریم خصوصی خود باشند چرا که در این راستا پرونده‌های مختلفی در سطح استان زنجان تشکیل می‌شود ابراز کرد: تاکید می‌شود همشهریان از نگهداری تصاویر و اطلاعات شخصی خود در گوشی‌های هوشمند خودداری کنند.

وی در ادامه همچنین به موضوع کرونا و رفتن آموزش‌ها به سمت فضای مجازی گفت: در حال حاضر دانش آموزان به سمت فضای مجازی رفتند و خانواده‌ها باید مراقبت فرزندان خود باشند تا دچار آسیب‌های فضای مجازی نشوند.

آدینه‌لو با بیان اینکه مجرمین فضای مجازی همیشه به دنبال منافع خود هستند تاکید کرد: مشکلی که در فضای مجازی وجود دارد این است که اعتماد زود هنگام باعث قربانی شدن مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌هایی که در فضای مجازی در سنین مختلف در استان زنجان تشکیل می‌شود ناشی از اعتماد بی‌جا به غریبه‌ها است افزود: فضای مجازی با فضای حقیقی متفاوت است و در برخی موارد اتفاقاتی که در این فضا می‌افتد قابل جبران نیست مانند انتشار تصاویر خصوصی. بنابراین همشهریان مراقب فعالیت‌های خود در فضای مجازی باشند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: آدرس cyberpolice.ir پل ارتباطی بین مردم و پلیس فتا بوده و شهروندان می توانند با مراجعه به  بخش ارتباطات مردمی این سایت با پلیس ارتباط داشته باشند و پلیس فتا نیز شبانه روزی در خدمت مردم است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر