logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۰۰۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل انتقال خون استان زنجان:

اهدا کنندگان خون بیماران را در ایام تعطیلات یاری کنند

اهدا-کنندگان-خون-بیماران-را-در-ایام-تعطیلات-یاری-کنند
مدیرکل انتقال خون استان زنجان با تاکید بر اینکه اهدا کنندگان خون بیماران را در ایام تعطیلات یاری کنند گفت: هر چند که تدابیر لازم اتخاذ شده اما در ایام تعطیلات عید تعداد مراجعه کنندگان کاهش می‌یابد و از مردم درخواست می‌کنیم در این ایام هم به یاد بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی باشند.

سیامک اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه یکسری بیماران مانند تالاسمی، برخی از بیماران سرطانی غیره هستند که به صورت دائمی به فرآورده خونی دریافت می‌کنند اظهار کرد: سالانه حدود 40 هزار واحد فرآورده خونی در سطح استان زنجان توزیع شده و در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است و تنها برای زمان خاصی نیست بیان کرد: از ابتدای همه گیری بیماری کووید 19 به خاطر سخاوت زنجانی‌ها مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی نداشتیم و شرایط بحرانی را تجریه نکردیم.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان خاطر نشان کرد: به منظور همدلی و همکاری بخشی  از فرآورده‌های خونی مازاد را به دیگر  استانها که مصرف بالا داسته باشند ارسال می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر ترویج اهدای خون مستمر بیان کرد: ترویج اهدای مستمر خون یکی از سیاست‌های سازمان انقال خون بوده و این موضوع می‌تواند مشکلات کمبود خون را در برخی ایام سال را برطرف کند.

اسدی به مزایای اهدای مستمر خون در استان اشاره و عنوان کرد: نهادینه شدن این فرهنگ باعث می‌شود که دسترسی به فرآورده‌های خونی در همه ایام از سال امکان پذیر باشد.

وی با بیان اینکه در ماه محرم به خاطر باورهای دینی ما تعداد مراجعه کنندگان زیاد بوده و برای اینکه حجم بالایی از فرآورده‌های خونی را در یک مقطع زمانی نداشته باشیم نسبت به نوبت دهی اهدا کنندگان اقدام می‌شود افزود: مردم هم از طرح نوبت دهی استقبال می‌کنند و تقریبا فرهنگ اهدای خون مستمر در بین مردم استان زنجان جا افتاده است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان بیان کرد: در سال‌های گذشته در استان زنجان در ایام تعطیلات عید به دلیل مسافرات‌ها و دید ‌و ‌بازدید‌ها تعداد مراجعه کنندگان کاهش می‌یافت و به همین خاطر قبل از ایام تعطیلات تدابیر لازم اتخاذ می‌شد تا با کمبود مواجه نشویم.

وی با تاکید براینکه از همشهریان درخواست داریم در ایام عید دید و بازدید نداشته باشند و مسافرت‌ها را کاهش دهند تا با موج جدیدی از کرونا مواجه نشویم ادامه داد: در این ایام برای یاری بیماران به مراکز انتقال خون مراجعه داشته باشند.

اسدی با بیان اینکه براساس برآوردها و تدابیر اتخاذ شده در ایام تعطیلات عید کمبود فرآورده‌های خونی مواجه نخواهیم شد بیان کرد: انتقال خون در ایام تعطیلات عید نوروز فعال بوده و پذیرای اهدا کنندگان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی در مراکز انتقال خون استان رعایت می‌شود./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر