logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۰۰۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارش مشرق؛

سخنگوی ناسا تهدید به تحریم انتخابات کرد

سخنگوی-ناسا-تهدید-به-تحریم-انتخابات-کرد-
محفل افراطی خاتمی برای حضور در انتخابات شرط و شروط گذاشته و بیان کرده‌اند که فقط با نامزد اختصاصی افتخار داده و در انتخابات شرکت می‌کنند.

به گزارش موج رسا; هر قدر که ستاره بخت اصلاح‌طلبان در انتخابات کم‌فروغ‌تر می‌شود، بازی‌سازی افراطی‌های این جناح برای برهم زدن میز بیشتر می‌گردد.

ناسا یا همان ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده است که کارنامه نامزد نیابتی آن‌ها در هشت‌ساله گذشته آن‌قدر سیاه است که حتی با آب زمزم نیز نمی‌شود آن را پاک کرد. قدم اول کمپین اصلاح‌طلبان تندرو برای پاک کردن حافظه عمومی، آن بود که با میدان دادن به رادیکال‌های افراطی و خبره مانند بهزاد نبوی و راه انداختن نمایش و ایجاد مطالبات رادیکال فضای انتخاباتی را داغ کنند.

اما سؤال پیش روی حلقه محفلی آن بود که اگر انتخابات را گرم کرده و نامزدی تندرو را وارد عرصه کردیم؛ بارد صلاحیت او در شورای نگهبان چه کنیم؟ پاسخ همان سیاست قدیمی است؛ مهار «نظارت استصوابی» با «فشار از پایین و چانه‌زنی در بالا» با طرح حضور مشروط در انتخابات!

آذر منصوری سخنگوی ناسا و عضو حزب منحله مشارکت پرده از بازی تندروهای جبهه اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ برداشته و می‌گوید: اگر نامزد ما تأیید صلاحیت نشود، انتخابات را تحریم می‌کنیم. [۱]

اصلاح‌طلبان بارها تاکتیک تحریم در انتخابات را آزموده و هر بار شرمنده و سرافکنده دوباره آن را به کناری نهاده‌اند. فشار تحریم انتخابات آن‌قدر برای اصلاح‌طلبان بالا است که بسیاری از میانه‌روهای این جریان سیاسی اعتقاددارند که امکان تحریم انتخابات وجود ندارد و مدعیان تحریم انتخابات، همان‌هایی هستند که باعث زمین‌گیری اصلاح‌طلبان در دهه ۸۰ شدند.

حسین کمالی دبیر کل حزب کار (از مجموعه احزاب اصلاح‌طلب) می‌گوید: شرط و شروط برای شرکت در انتخابات، غیرمنطقی است. مردم نسبت به شرایط فعلی و اقداماتی که رأی‌دهندگان قبلی داشتند، چندان رضایت‌مندی‌ای از خودشان نشان نمی‌دهند. در حقیقت از عملکرد مجلس رضایت‌مندی به‌طورکلی به چشم نمی‌خورد. نمایندگان مجلس خواسته‌ها، مشکلات و نیازهای مردم را نتوانستند پاسخ بدهند. به نظرم این نارضایتی در میان مردم وجود دارد.

تحریم انتخابات نه‌تنها برای اصلاح‌طلبان میانه، بلکه برای تندروترین جریان این گروه سیاسی فقط بیان لاف‌وگزاف است! تحلیل اخبار انتخاباتی نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان با اتوبوسی از نامزد پشت در وزارت کشور آماده ثبت‌نام در انتخابات هستند و برای هر شرایطی از فضای سیاسی آینده برنامه‌ای در دست دارند.

اصلاح‌طلبان از ظریف تا معین را در آب‌نمک انتخابات خوابانده و برای هر مدل انتخاباتی سناریویی در دست دارند. اخیراً حتی حزب کارگزاران سازندگی از علی لاریجانی هم به‌عنوان یکی از نامزدهای انتخاباتی رونمایی کرده تا نشان دهند که در بدترین شرایط رد صلاحیت‌ها نیز شانسی برای داشتن پایی در قدرت برای خود قائل هستند.

اما محفل افراطی‌های اطراف خاتمی با سخنگویی حزب اتحاد اخیراً مواضعی را بیان می‌کند که به گروه خونی آن‌ها نمی‌خورد! آن‌ها مدتی قبل برای حضور در انتخابات شرط و شروط گذاشته و بیان کرده‌اند که فقط با نامزد اختصاصی افتخار داده و در انتخابات شرکت می‌کنند.اما سؤال آن است که فرض کنیم که نامزد تندرو این جریان رد صلاحیت می‌شود! این گروه افراطی قرار است با چه پشتوانه‌ای انتخابات را تحریم کنند و اصولاً تحریم یا شرکت کردن آن‌ها در انتخابات چقدر برای جامعه مهم است؟

این گروه اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات مجلس هفتم نیز انتخابات را تحریم کرد و همین امثال بهزاد نبوی و آذر منصوری گمان می‌کردند مردم به جلوی در پارلمان آمده و آن‌ها را روی دست گرفته و انقلاب جدید شکل می‌گیرد.

آن‌ها با تئوری تبدیل خاتمی به بوریس یلتسین آماده براندازی بودند، اما کارنامه آن‌ها آن‌قدر بد و تندروی و قانون‌شکنی‌های آن‌ها به حدی زیاد بود که سه روز اعتصاب آن‌ها در مجلس را حتی رسانه‌های اصلاح‌طلب هم پوشش ندادند، چه برسد به واکنش مردم کوچه و بازار! درنهایت همه این تندروها با سرافکندگی هرچه‌تمام‌تر بساطشان را جمع کرده و از مجلس خارج شدند.

همان دسته بی‌انصاف و قانون‌شکن که بارها مورد لطف نظام قرارگرفته و از جرائم آن‌ها چشم‌پوشی شده، حاکمیت را تهدید به تحریم می‌کنند. این جماعت کارشان به‌جایی رسیده که سخنان آن‌ها حتی میان اصلاح‌طلبان نیز خریدار ندارد هر بار و در هر انتخاباتی نام نامزدهای اختصاصی را قطار کرده اما درنهایت تن به یک نامزد تحمیلی نیابتی داده‌اند. آن‌ها نشان داده‌اند کارشان به‌جایی رسیده که لیاقت آن‌ها همین نامزدهای نیابتی است که در موسم بهار انتخابات به سراغ آن‌ها آمده، این گروه را نردبان می‌کنند و فردای انتخابات حتی جواب سلام آن‌ها را نیز نمی‌دهد.

این عضو حزب منحله مشارکت مدتی قبل ادعا کرده بود که توبه کرده و تن به انتخاباتی با نامزد غیراختصاصی نخواهد داد! روز توبه شکستن و پوستر چسبانی در ستاد یک نامزد نیابتی برای او و ناسا نزدیک است.

در روزهای منتهی به انتخابات ازاین‌دست ادعاهای بی‌حساب و از جانب رادیکال‌ها زیاد خواهیم شنید، اما مهم‌تر آن است که رسانه دولتی و منتسب به وزارت ورزش و جوانان با کدام استدلال تریبون را دست، هر فردی می‌رساند؛ تا با امکانات دولتی تئوری تحریم انتخابات و شوروی شدن ایران را تبلیغ کند!

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر