logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۰۰۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در ستاد کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان تاکید شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت هنرمندان برای برگزاری کنگره شهدای استان زنجان

لزوم-استفاده-از-ظرفیت-هنرمندان-برای-برگزاری-کنگره-شهدای-استان-زنجان
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت:از ظرفیت هنرمندان هنوز به نحو مطلوبی در سطح شهر برای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان استفاده نشده است.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در جلسه ستاد کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهارداشت: تا کنون ۳۴۴ هزار و ۹۵۹ برگ سند از شهدا و رزمندگان استان زنجان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری  ۲۴۸ هزار ۶۲۲ قطعه عکس از رزمندگان و شهدای استان زنجان، بیان داشت: ۸۹ ساعت فیلم نوار کاست و ۱۱۲ ساعت تاریخ شفاهی در اختیار دبیرخانه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به جمع‌آوری ۵۷۶ ساعت نگاتیو از دوران دفاع مقدس، گفت: شرح وظایف کمیته‌های کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان ابلاغ و تا کنوم اقدامات خوبی انجام و در دست اقدام است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برضرورت انجام اقدامات لازم برای استفاده از  بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری تاکید کرد و افزود: فراخوان طرح‌ها از تبلیغات و نصب تصاویر در سطح شهر  انجام شده است که ضروری است در جاده‌ها نیز انجام شود.

سردار کرمی بر ضرورت افزایش دیوار نویسی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر تاکید کرد و ادامه داد: از ظرفیت هنرمندان هنوز به نحو مطلوبی در سطح شهر استفاده نشده است.

وی گفت: از کمیته اصناف با توجه به دارا بودن جایگاه دوم در کشور انتظار داریم نقش رزمندگان و شهدای این قشر برجسته‌تر دیده شود.

این مسئول بیان داشت: تولید آثار فاخر فرهنگی و چاپ کتاب مهم است که لازم است بیشتر به این موضوع وقت گذاشته شود.

سردار کرمی با اشاره به دیدار با خانواد‌ه‌های شهدا در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، ادامه داد: این دیدارها باید سال بعد انجام شود.

وی برضرورت نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدا تاکید کرد و گفت: برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا از برنامه‌های این کنگره است.

رضا عسگری در ادامه این جلسه اظهارداشت: ۴۵ برنامه به مناسبت برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی از آماده‌سازی بیش از ۲۸ هزار برگ در خصوص اسناد شهدای استان زنجان خبرداد و گفت: ۳هزار ۲۱۳ قطعه عکس نیز در این زمینه جمع‌آوری شده است.

این مسئول یادآورشد: خاطرات، دست نوشته و وصایای شهدای شهرستان زنجان جمع‌آوری شده است تا این کنگره فاخر برگزار شود.

فرماندار زنجان با اشاره به دیدار با ۷۰۰ خانواده شهید در شهرستان زنجان، گفت: مستندات مورد نیاز از جمله عکس و فیلم در این زمینه جمع‌آوری شده است.

عسگری از ترمیم ‌و  بازسازی عکس شهدای شهرستان خبرداد و بیان داشت: تهیه فیلم شهید محمد ناصر اشتری و شهید میرزاعلی رستمخانی از برنامه‌های انجام شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر