logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۰۰۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان:

موانع ازدواج در استان زنجان باید بررسی شود

موانع-ازدواج-در-استان-زنجان-باید-بررسی-شود
معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان با تاکید براینکه جمعیت استان زنجان به سمت پیری می‌رود گفت: موانع ازدواج در استان باید بررسی شود.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه راهبری جمعیت با بیان اینکه امیدواریم این گونه جلسات خروجی مناسبی داشته باشد اظهار کرد: موضوع جمعیت برای ایران یک مسئله مهمی بوده و این موضوع برای کشورهای جهان نیز به مسئله مهمی تبدیل شده است.

وی جمعیت را یکی از مقوم‌های حوزه سرزمینی دانست و تصریح کرد: به هر اندازه جمعیت جوان‌تر و بالنده‌تر باشد بر افزایش باروری، اشتغال، تولید و توسعه اثرگذار است

مرادی‌ با بیان اینکه باید به توسعه انسانی در حوزه جمعیتی توجه کنیم ادامه داد: رفاه و سواد از شاخص‌های مهم جمعیت بوده و توجه به این موضوعات می‌تواند بر پویایی و توسعه یافتگی جامعه اثر گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شورای راهبردی برای 1400 در استان زنجان باید اقدامات اثرگذاری انجام شود بیان کرد: براساس آمارهای ارائه شده  جمعیت استان زنجان به سمت پیری می‌رود.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه برای جلوگیری از مشکلات جمعیتی باید اقدامات مداخله‌ای انجام دهیم اظهار داشت: اگر در حوزه مسائل جمعیت براساس راهبرد‌ها و سیاست‌های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری توجه داشته باشیم می‌توانیم بسترهای آن را در استان فراهم کنیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه نکته اول اینکه باید فرهنگ سازی به لحاظ روانی و اجتماعی برای افزایش نرخ باوری در جامعه انجام شود خاطرنشان کرد: این موضوع باید بیشتر از سطح جانشینی اتفاق بیفتد.

مرادی با بیان اینکه همچنین باید بررسی شود که کدام عوامل می‌تواند بر جانشینی و باروری اثر بگذارد گفت: قطعا اولین نکته تحکیم بنیان خانواده بوده چرا که باوری در درون خانواده تحقق پیدا می‌کند.

وی با تاکید براینکه خانواده به عنوان یک محور در توسعه جمعیت مطرح است عنوان کرد: باید سلسه اقدامات لازم توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار زنجان در ادامه با تاکید براینکه این موضوعات در جلسات ستاد صیانت از بنیان خانواده باید مطرح شده و بررسی شود افزود: همچنین باید موضوعات تقویت، تحکیم بنیان و باروری در خانواده‌ها بررسی شود.

وی تاکید کرد: حتما باید دستگاه‌های مختلف مانند امور بانوان، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه، امور اجتماعی استانداری، صدا و سیما استان، سازمان بهزیستی و کمیته امداد این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

مرادی نافچی با تاکید براینکه این سازمان‌ها باید ساز و کارهای خود را در جلسات ستاد صیانت از خانواده بررسی کرده و نتیجه آن را در شورا مطرح کنند ادامه داد: موضوع دوم که می‌تواند بر افزایش باوری و رشد جمعیت اثر داشته باشد رفع موانع ازدواج در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع باید را در ستاد ساماندهی جوانان ورزش و جوانان در دستور کار قرار بگیرد یاد آور شد: موانع ازدواج باید در استان مورد بررسی قرار گرفته و همچنین راهکارهای لازم برای رفع این موانع نیز ارائه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با تاکید براینکه باید مشخص شود که چه اقدامات مداخله‌ای اعم از ارائه تسهیلات، اقدامات فرهنگی و غیره را می‌توانیم برای حل این مشکلات در جامعه انجام دهیم ابراز کرد: ورزش و جوانان، صدا و سیما و امور بانوان به عنوان سه دستگاه محوری با مشارکت سایر دستگاه‌های در این زمینه اقدام و پیگیریهای لازم را انجام داده و نتیجه آن را در جلسه شورای توسعه استان مطرح کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع بعدی بحث فرهنگی است گفت: اگر سبک زندگی ما با آموزه‌های دینی و آموزه‌های ایرانی که در آن پرورش یافتیم تقویت شود و میزان تعلق نسل امروز جامعه افزایش یافته و به همه آموزه‌ها عمل خواهد کرد.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی انتظار داریم حوزه‌های علمیه سازمان تبلیغات و امور بانوان سلسه مراتب را برای تبلیغ و ترویج این فرهنگ انجام دهند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر