logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۹۹۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در گفت‌وگو با موج رسا مطرح شد؛

هشدار پلیس فتا در مورد خرید اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی

هشدار-پلیس-فتا-در-مورد-خرید-اینترنتی-از-طریق-شبکه‌های-اجتماعی
رئیس پلیس فتای استان زنجان در مورد خرید اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: مردم به هیچ در خرید‌های اینترنتی از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه افزایش خرید‌های اینترنتی به دلیل شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است اظهار کرد: در این ایام خدمات بانکداری و الکترونیکی نیز افزایش یافته است.

وی با تاکید براینکه به دلیل شرایطی که بوجود آمده ضریب خرید‌های اینترنتی افزایش یافته است تصریح کرد: همچنین توصیه به عرضه کالاها در بستر فضای مجازی از قبیل فروشگاه‌های آنلاین و غیره باعث شده خرید‌های فضای مجازی افزایش یابد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با تاکید براینکه اغلب مشاغل و اصناف صفحات فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی را ایجاد کردند یادآورشد: خرید اینترنتی در وضعیت موجود مزایایی زیادی هم دارد اما خرید از فضای اینترنتی با فضای حقیقی متفاوت بوده و مردم به برخی از نکات باید توجه تا در دام متخلفان گرفتار نشوند.

وی با تاکید براینکه شهروندان باید به برخی از موارد توجه داشته باشند تا خرید‌ امن در بستر فضای مجازی را تجربه کنند ادامه داد: یکی از مواردی که مردم باید توجه گیرد نحوه خرید از طریق درگاه‌های بانکی است.

آدینه‌لو با اشاره به اینکه موضوع فیشینگ و درگاه‌های جعلی در بستر فضای مجازی توسط متخلفان ایجاد می‌شود گفت: برای اینکه مردم در خرید از طریق درگاه‌های بانکی در دام متخلفان گرفتار نشوند و برداشت غیرمجاز از حسابشان اتفاق نیفتد از اپلیکیشن معتبر بانک‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این راستا پرونده‌های مختلفی در استان تشکیل شده است خاطر نشان کرد: شبکه‌های اجتماعی که مردم را به درگاه‌های بانکی هدایت می‌کند به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و مردم نباید به این درگاه‌ها اعتماد داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه نکته مهمی که مردم در خرید اینترنتی باید توجه داشته باشند این است که در خرید اینترنتی از حسابی که مبالغ کمتری دارند استفاده کنند اظهار داشت: همچنین در خرید‌های اینترنتی پروتکل‌های امنیتی سایت مورد نظر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خرید از طریق شبکه‌های اجتماعی یکی از موضوعات مهمی است که امروزه مطرح می‌شود و پرونده‌های مختلفی نیز در استان در این حوزه تشکیل شده است افزود: توصیه می‌شود مردم از وب سایت‌های معتبر خرید کالا خود را انجام دهند.

آدینه‌لو با تاکید براینکه در حین خرید از وب سایت‌ها مردم حتما به مجوز سایت توجه داشته باشند ابراز کرد: مردم بیشتر از سایت‌ها خریداری کنند که اگر کالایی مربوطه مورد پسند نبود به راحتی بتوانند برگشت دهند.

وی بیان کرد: نکته مهمی که در خریدهای اینترنتی باید مورد توجه قرار گیرد این است که پرداخت هزینه کالا بعد از دریافت کالا اتفاق بیفتد و شهروندان به هیچ عنوان وجهی تحت عنوان پیش پرداخت انجام ندهند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به توصیه‌های پلیس فتا خرید‌های اینترنتی خود از شبکه‌های اجتماعی انجام داده و دچار مشکل می‌شوند ادامه داد: در این راستا نیز در استان زنجان پرونده‌های زیادی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه سلامت نیز خرید و فروش دارو در بستر فضای مجازی جرم است و مردم هیچ گونه خرید دارو از فضای مجازی نداشته باشند که ممکن است سلامت‌شان را به خطر بیندازد.

آدینه‌لو در ادامه به ارسال پیامک توسط متخلفان به برخی از کاربران با موضوع برنده شدن در مسابقات افزود: گاها لینک‌های هم به کاربران ارسال می‌شود که کاربر را به سمت درگاه بانکی هدایت می‌کند که نباید مردم به این موارد اعتماد داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: پیام‌های اقواکننده در ایام عید به شدت افزایش می‌یابد و مردم نباید به این موارد توجه داشته باشند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطر نشان کرد: آدرس cyberpolice.ir پل ارتباطی بین مردم و پلیس فتا بوده و شهروندان می توانند با مراجعه به این سایت بخش ارتباطات مردمی با پلیس ارتباط داشته باشند و پلیس فتا نیز شبانه روزی در خدمت مردم است.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر