logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۹۹۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

کلید ساخت 1.2 میلیون مسکن در دست مجلس

کلید-ساخت-1.2-میلیون-مسکن-در-دست-مجلس
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 گفت: پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی برای ساخت 1.2 میلیون مسکن را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش موج رسا; حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به لزوم هدایت 360 هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی به حوزه ساخت مسکن گفت: بر اساس مصوبه اعضاء کمیسیون تلفیق مجلس، 360 هزار میلیارد تومان از کل تسهیلات پرداختی نظام بانکی در سال آینده باید در قالب تسهیلات 300 میلیون تومانی ساخت به بخش مسکن اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، در بیان اهداف مجلس شورای اسلامی از این تصمیم عنوان کرد: هدف مجلس از این تصمیم، زمینه سازی برای ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی در سال 1400 است تا بدین وسیله عرضه و تقاضای مسکن متعادل شده و شاهد سامان این بازار و کاهش فشار معیشتی از این ناحیه به مردم شریف باشیم.

*هدایت 360 هزار میلیارد ازمنابع داخلی بانکی به ساخت مسکن را با جدیت پیگیری می‌کنیم

وی در بیان ضمانت اجرایی در نظر گرفته شده در این بخش از قانون تلفیق بودجه 1400 گفت: پرداخت ۲۰ درصد از تسهیلات نظام بانکی  به بخش مسکن که درسال آینده باتوجه به رشد نقدینگی در حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومان می شود را با جدیت پیگیری میکنیم.

حاجی‌دلیگانی در پایان با اشاره به آثار رونق گرفتن حوزه ساخت و ساز مسکن به کمک ساخت 1.2 میلیون واحد مسکونی در سال گفت: در صورت تحقق این موضوع برای بیش از  ۳ میلیون نفر، اشتغال زایی خواهد شد زیرا حوزه مسکن به عنوان یک پیشران اقتصادی با بیش از ۱۰۰ بنگاه اقتصادی پسینی و پیشینی در ارتباط است./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر